۱۸۸۳،مونتاژکاری خودروهای کره‌ای و چینی در شرایط پساتحریم

محمد علی پورمختار اعلام کرد مونتاژکاری خودروهای کره‌ای و چینی در شرایط پساتحریم نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در تعریف خود از خودروهای لوکس از ملاک‌های واقعی تر استفاده کند. به گزارش خانه‌ملت، محمد علی پورمختار با اشاره به خبرساز شدن موضوع واردات خودروهای لوکس با […]

محمد علی پورمختار اعلام کرد

مونتاژکاری خودروهای کره‌ای و چینی در شرایط پساتحریم

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در تعریف خود از خودروهای لوکس از ملاک‌های واقعی تر استفاده کند.

به گزارش خانه‌ملت، محمد علی پورمختار با اشاره به خبرساز شدن موضوع واردات خودروهای لوکس با ارز دارو در چند سال گذشته گفت: از آن‌جا که پرونده‌ای در این خصوص در کمیسیون اصل ۹۰ تشکیل نشده، پیگیری‌ها نیز در این زمینه صورت نگرفت، اما در دوران تحریم‌ها که ارز سهمیه‌بندی شده بود، انتقادهایی بر وزارت صنعت و بانک مرکزی وارد شد که در شرایطی که کشور با کمبود ارز مواجه است، ذخایر ارزی به جای هزینه در نیازهای استراتژیک صرف خرید کالاهای لوکس می‌شود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که ممنوعیت ثبت سفارش و واردات خودروهای لوکس از سوی دولت اقدام ارزنده‌ای است، افزود: در حال حاضر خودروهای بالای دو هزارو۵۰۰ سی‌سی جزو خودروهای لوکس محسوب شده که این ملاک منطقی ندارد و بسیاری از خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی‌سی لوکس بوده و برخی خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی‌سی لوکس محسوب نمی‌شوند.

پورمختار با تأکید بر این‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در تعریف خود از خودروهای لوکس از ملاک‌های واقعی‌تر استفاده کند، ادامه داد: بنابر توصیه مقام معظم رهبری در خصوص واردات خودروهای آمریکایی، با توجه به ثبت سفارش این خودرو‌ها واردات آن کنسل شد.

وی با بیان این‌که خودروسازان پس از گذشت سال‌ها باید برای بی‌کیفیتی خودروهای خود چاره‌ای بیندیشند، تصریح کرد: خودروهای داخلی باید با ذائقه مشتریان تناسب داشته، دارای ایمنی و خدمات پس از فروش مناسب باشند و سبب کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا شوند، که متأسفانه ما در این حوزه ضعف بنیادی داریم.

 

رییس کمیسیون اصل ۹۰ در مجلس نهم، با اشاره به مونتاژکاری خودروهای کره‌ای و چینی در شرایط پساتحریم، تصریح کرد: در دوره کنونی کشور نیازمند واردات و انتقال تکنولوژی است، تا از این طریق از وابستگی به خارج کاسته و از تولید ملی حمایت کند، اما در حال حاضر عملاً چیزی دیده نمی‌شود.