معاون وزیر ارتباطات تشریح کرد نقش اَپهای بومی در کاهش خسارات سیل معاون وزیر ارتباطات با تأکید بر نقش اپلیکیشنهای بومی در کاهش خسارات در زمان سیل از ارسال دومیلیارد پیامک هشدار به مشترکان تلفنهمراه در واقعه سیل اخیر کشور خبر داد. امیر ناظمی در گفتوگو با مهر، به نقش اپلیکیشنهای بومی در اطلاعرسانی خسارات […]
معاون وزیر ارتباطات تشریح کرد
نقش اَپهای بومی در کاهش خسارات سیل
معاون وزیر ارتباطات با تأکید بر نقش اپلیکیشنهای بومی در کاهش خسارات در زمان سیل از ارسال دومیلیارد پیامک هشدار به مشترکان تلفنهمراه در واقعه سیل اخیر کشور خبر داد.
امیر ناظمی در گفتوگو با مهر، به نقش اپلیکیشنهای بومی در اطلاعرسانی خسارات ناشی از سیل اخیر در کشور تأکید کرد و گفت: طبق آمار جهانی ۷۰درصد لطمات ناشی از حوادثی مانند سیل، صرفاً از طریق آگاهیرسانی قابلرفع است. به بیان دیگر اگر در زمان وقوع رخدادی مانند سیل، تنها اطلاعرسانی درستی انجام دهیم ۷۰ درصد هزینهها را کاهش خواهیم داد.
وی با اشاره به نقش فناوری اطلاعات در آگاهیرسانی در زمان بحران به اقدامات صورت گرفته در زمینه اطلاعرسانی از وضعیت سیل در کشور با ابزارهای فناوری اشاره کرد و گفت: در این راستا چند اقدام سرویسمحور صورت گرفت که بر مبنای گزارشها، با موفقیت همراه بود. یکی از این اقدامات راهاندازی سرویسهای اعلام اخطار و هشدار مکان محور است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه تا قبل از این، اپراتورهای تلفنهمراه این خدمات را ارائه نکرده بودند، ادامه داد: در فروردینماه امسال با استفاده از این سرویس بهکاربران موبایل اخطار دادیم که ممکن است در مناطقی که حضور دارند دچار سیل و آبگرفتگی شوند. با اعلام سرویس اخطار جلوی بسیاری از پیامدها گرفته شد.
معاون وزیر ارتباطات افزود: اقدام دیگری که با همکاری با شرکتهای تولیدکننده اپلیکیشن نقشه و مسیریابی مانند «نشان» و «بلد» صورت گرفت اعلام نقطهبهنقطه خطر آبگرفتگی و سیلاب برای کاربران این اَپها بود.
ناظمی با اشاره به توسعه این سرویسهای بومی که منتج به استفاده بیش از چهارمیلیون کاربر از این اپلیکیشنها شده است، گفت: این اَپهای موبایلی نسبت به اطلاعرسانی کاربر از طریق مکان روی نقشه اقدام کردند و نسبت به خطر آبگرفتگی و سیلاب هشدار دادند. از سوی دیگر سرویس نقاط امداد روی اپلیکیشنهای بومی نقشه فعال شد که امکان جستجوی نقاط امدادی هلالاحمر را ممکن کرد.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به ارسال پیامکهای انبوه شهری در چند مرحله به کاربران تلفنهمراه برای هشدارهای مربوط به سیل، تأکید کرد: در مجموع فروردین ماه امسال، بیش از دومیلیارد پیامک (به غیر از پیامهای فلش) در رابطه با اطلاعرسانی سیل به مردم ارسال کردیم.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اقداماتی که با همکاری اپلیکیشنهای بومی انجام شد مربوط به امکان اضافه کردن پایگاههای امدادی به نقشه است که این سرویس بیشتر برای بخشهای امدادی فعال شد و به زودی دسترسی عمومی آن هم برای مردم ممکن میشود. این سرویس این قابلیت را دارد که اطلاعرسانی کاملی از نقاط توزیع امکانات مدنظر (پایگاههای امدادرسانی) به افراد میدهد.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به نقش تصاویر فضایی و پهپادها در اطلاعرسانی در زمان سیل نیز، گفت: تصاویر ماهوارهای از سوی وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات به صورت روزانه در دو نوبت برای ستاد بحران در مناطق مختلف ارسال شد که برداشت کلی از وضعیت مناطق سیلزده و میزان خسارات ناشی از سیل بود.
وی ادامه داد: در زمان سیل اخیر به بیش از ۴۰۰ آنتن تلفنهمراه خسارت وارد و نابود شد و امکان برقرسانی به آنتنهای موبایل وجود نداشت که با تأمین برق مجزا و با استفاده از دستگاههای ژنراتور، اینترنت و موبایل مناطق سیلزده را تأمین کردیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.