دلیل بازداشت دکتر «سلیمانی» در آمریکا کاملاً مضحک است!

دلیل بازداشت یک استادایرانی در آمریکا کاملاً مضحک است! عضو انجمن هماتولوژی ایران با بیان اینکه دلیل بازداشت سلیمانی در آمریکا کاملاً مضحک است، گفت: جامعه علمی کشور خواستار پیگیری مراجع، برای آزادی سلیمانی است. به گزارش مهر، مسعودسلیمانی، رییس انجمن هماتولوژی ایران از جمله محققان برتر کشور در حوزه هماتولوژی (خون‌شناسی)، سلول‌های بنیادی و نانو است […]

دلیل بازداشت یک استادایرانی در آمریکا کاملاً مضحک است!

عضو انجمن هماتولوژی ایران با بیان اینکه دلیل بازداشت سلیمانی در آمریکا کاملاً مضحک است، گفت: جامعه علمی کشور خواستار پیگیری مراجع، برای آزادی سلیمانی است.

به گزارش مهر، مسعودسلیمانی، رییس انجمن هماتولوژی ایران از جمله محققان برتر کشور در حوزه هماتولوژی (خون‌شناسی)، سلول‌های بنیادی و نانو است که به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در آمریکا بازداشت شده و زندانی است.

شعبان علیزاده، عضو هیأت‌مدیره انجمن هماتولوژی ایران و از همکاران تحقیقاتی سلیمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار مهر، از تهیه نامه‌ای با امضای بیش از دوهزار نفر از گروه‌های علمی و اساتید دانشگاهی در حمایت از مسعودسلیمانی خبر داد و گفت: جامعه علمی کشور خواستار پیگیری مراجع، برای آزادی سلیمانی است.

وی با اشاره به اینکه تهیه این نامه یک اقدام فردی نبوده و حرکت جمعی و با هماهنگی اعضای انجمن هماتولوژی ایران، انجمن‌های علمی و گروه‌های هماتولوژی و اساتید دانشگاه محسوب می‌شود، ادامه داد: در این نامه درخواست شده است که مراجع ذی‌ربط برای پیگیری وضعیت آزادی سلیمانی اقدامات لازم را انجام دهند.

عضو هیأت‌مدیره انجمن هماتولوژی ایران با بیان اینکه سلیمانی، رییس انجمن هماتولوژی آزمایشگاهی است، گفت: جامعه هماتولوژی یک جامعه محدود با حدود ۵۰۰ نفر عضو است که در این جامعه، سلیمانی فرد شناخته‌شده‌ای محسوب می‌شود، به این دلیل این حساسیت از سوی اعضای انجمن وجود دارد که وضعیت ایشان را پیگیری کنند.

علیزاده با بیان اینکه سلیمانی استاد راهنمای بنده در مقطع دکترا بوده و کار دانشگاهی مشترک نیز با هم داشتیم، ادامه داد: جامعه علمی هماتولوژی آزمایشگاهی خواستار آزادی وی و بازگشت به کشور و دانشگاه هستند.

وی در مورد پروژه‌ای که باعث بازداشت این استاد ایرانی در آمریکا شده است، گفت: سلیمانی در حیطه سلول‌های بنیادی و نانو فعال هستند و براساس اطلاعاتی که ما دریافت کرده‌ایم، به دلیل فاکتور رشد نوترکیبی که یکی از دانشجویان سلیمانی قصد داشته برای وی بفرستد، بازداشت شده است. این در حالی است که این فاکتور، کاربردی کاملاً تحقیقاتی در علوم‌زیستی و پزشکی دارد و استفاده دیگری ندارد که مبهم باشد.

علیزاده با تأکید بر اینکه این فاکتور به صورت عادی هم در کشور ما و هم در سایر کشور‌‌ها برای کارهای تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هر فردی که در این حیطه کاری باشد، این موضوع را می‌داند، گفت: به همین دلیل بازداشت یک محقق به این دلیل کاملاً مضحک به نظر می‌رسد.

عضو هیأت‌مدیره انجمن هماتولوژی ایران درباره آخرین وضعیت سلیمانی نیز، گفت: خبر موثقی به ما نرسیده است اما آنچه شنیده شده این است که فعلاً در وضعیت ایشان، تغییر ایجاد نشده است. با این وجود شنیده شده است که این موضوع از طریق کانال‌های وزارت امورخارجه، دفتر حقوقی وزارت‌بهداشت، وزارت‌علوم و دانشگاه ترتیبمدرس با جدیت در حال پیگیری است.