ارز واردات موبایل تأمین شد

ارز واردات موبایل تأمین شد یک فعال بازار موبایل ادعا کرد: از اول اردیبهشت‌ ۹۸ برای خرید ارز حاصل از صادرات، تابلوی ارزی در سامانه جامع تجارت ایجاد شده و واردکنندگان می‌توانند به آسانی ارز بخرند و در همان روز واریز وجه، ارز خریداری شده را تحویل بگیرند. محمد سلیمانی، فعال بازار تجارت تلفن‌همراه در […]

ارز واردات موبایل تأمین شد

یک فعال بازار موبایل ادعا کرد: از اول اردیبهشت‌ ۹۸ برای خرید ارز حاصل از صادرات، تابلوی ارزی در سامانه جامع تجارت ایجاد شده و واردکنندگان می‌توانند به آسانی ارز بخرند و در همان روز واریز وجه، ارز خریداری شده را تحویل بگیرند.

محمد سلیمانی، فعال بازار تجارت تلفن‌همراه در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: وعده تسهیل‌گری وزارت صنعت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بانک‌مرکزی در واردات گوشی تلفن‌همراه به‌طور کامل محقق شده است و با تأمین ارز لازم برای ثبت سفارش، در حال‌حاضر در عمل ثبت سفارش گوشی موبایل بسیار تسهیل شده است.

وی توضیح داد: چند نوع ارز از جمله ارز حاصل از صادرات، اشخاص و نیمایی وجود دارد که امکان استفاده از ارز حاصل از صادرات برای واردات وجود داشت و از اول اردیبهشت‌ماه ۹۸ برای این نوع ارز، تابلوی ارزی در سامانه جامع تجارت ایجاد شده و واردکنندگان می‌توانند، به آسانی در این سامانه ارز بخرند و همان روزی که وجه واریز می‌شود، ارز خریداری شده را تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: بنابراین واردکنندگان گوشی تلفن‌همراه دیگر مشکل تأمین ارز برای واردات ندارند و با شرایط جدید واردکننده می‌تواند به سرعت اقدام به ثبت سفارش و واردات کالا برای تأمین نیاز بازار کند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در نتیجه تسهیل تأمین ارز برای واردات توانسته‌ایم با کاهش سود، قیمت کالا را نسبت به قیمت‌های موجود در بازار حدود سه تا پنج درصد را کاهش دهیم که هم‌اکنون این کالا‌ها در بازار عرضه شده‌اند.