۳ مربی با سابقه قهرمانی جهان در یورو ۲۰۱۶

۳ مربی با سابقه قهرمانی جهان در یورو ۲۰۱۶ فقط دو روز دیگر تا آغاز رقابت‌های اروپایی باقی است. مسابقاتی که به خاطر حضور تعداد تیم‌های بزرگ و مطرح دنیای فوتبال به جام جهانی کوچک معروف است. به گزارش «ورزش سه»، جام جهانی در ۳ دوره اخیر متعلق به نمایندگان قاره سبز بوده است و […]

۳ مربی با سابقه قهرمانی جهان در یورو ۲۰۱۶

فقط دو روز دیگر تا آغاز رقابت‌های اروپایی باقی است. مسابقاتی که به خاطر حضور تعداد تیم‌های بزرگ و مطرح دنیای فوتبال به جام جهانی کوچک معروف است.

به گزارش «ورزش سه»، جام جهانی در ۳ دوره اخیر متعلق به نمایندگان قاره سبز بوده است و ۳ تن از مربیان حاضر در یورو ۱۶ که در قامت مربی یا بازیکن موفق به لمس جام زرین جهانی شده‌اند.

با ما همراه باشید با معرفی این ۳ نفر، که تیم‌هایشان هم از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی در فرانسه هستند و بر روی نیمکت تیم‌هایی می‌نشینند که ۳ کشور پرافتخار تاریخ رقابت‌های یورو به حساب می‌آیند.

 یوواخیم لوو، آلمان:

مربی قهرمان فعلی جهان که در جام جهانی ۲۰۱۴ توانست با کشورش در خاک برزیل جام قهرمانی را بالای سر ببرد با وجود این‌که هیچ‌گاه بازیکن بزرگی نبود اما در قامت سرمربی، نتایج و از آن مهم‌تر، ارایه نمایش قابل تحسینی داشته است. یوگی ۵۶ ساله کارش در تیم ملی آلمان را با دستیاری یورگن کلینزمن در سال ۲۰۰۴ آغاز کرد و پس از جام جهانی ۲۰۰۶ و عدم کسب عنوان قهرمانی در خانه، جانشین او شد. هدایت ژرمن‌‌ها در این ۱۰ سال کار بزرگی بوده است که لوو به بهترین شکل موفق به انجامش شده است. سرمربی مدعی اصلی قهرمانی در یورو ۲۰۱۶ در دو یوروی پیشین هم روی نیمکت مانشافت حضور داشته و با یک نایب قهرمانی و حضور در نیمه نهایی آخرین یوروی برگزار شده کارنامه درخشانی در مسابقات اروپایی به ثبت رسانده است. بهترین مربی جهان در سال ۲۰۱۴ با قهرمان کردن آلمان در یورو به پر افتخار‌‌ترین مربی (مسابقات ملی) قاره سبز تبدیل خواهد شد.

دل بوسکه، اسپانیا

سرمربی مدافع عنوان قهرمانی از تاریخ شروع برگزاری جام ملت‌های اروپا ۱۰ سالی بزرگ‌تر است! پیرمرد مهربان و سبیلوی متولد سالامانکای اسپانیا در سال‌های دور سابقه نشستن روی نیمکت تیم جوانان کشورش را نیز داراست اما فوتبال‌دوستان او را از وقتی رئال‌کهکشانی را به قهرمانی اروپا رساند به یاد می‌آورند. بهترین مربی جهان در سال ۲۰۱۲ نسل طلایی لاروخا را در جام جهانی ۲۰۱۰ به اولین قهرمانی رساند و در یورو ۲۰۱۲ توانست این مقام را با اسپانیا تکرار کند تا صاحب رکورد خارق‌العاده‌ای شود. قهرمانی در جهان و اروپا در رده ملی و فاتح لیگ قهرمانان اروپا که از این حیث بی‌رقیب است. حالا دل‌بوسکه در آخرین سال‌های حضورش به عنوان سرمربی می‌تواند با ۳ گانه پیاپی اسپانیا در یورو دست نیافتنی‌تر از قبل شود، با این‌که احتمالاً عملیات غیرممکنی پیش رو خواهد داشت.

دیدیه دشان، فرانسه

برخلاف دو نفر قبلی، سرمربی میزبان رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ به عنوان بازیکن به قهرمانی جهان نائل آمده است. کاپیتان فرانسه در جام جهانی ۱۹۹۸ و یورو ۲۰۰۰ می‌خواهد به عنوان سرمربی هم جام را در خانه نگه دارد. دشان ۴۷ ساله است و از ۲۰۱۲ روی نیمکت خروس‌ها می‌نشیند و البته درست مثل ۱۹۹۸ که فرانسه به دلایل انضباطی از داشتن اریک کانتونا (و دیوید ژینولا) محروم بود، این بار هم او مجبور به کنار گذاشتن بهترین مهاجم و گلزنش یعنی بنزما شده است تا به نوعی تاریخ برایش تکرار شود. باید دید دیدیه‌دشان در سومین میزبانی فرانسوی‌‌ها از تیم‌های اروپایی می‌تواند کشورش را به سومین قهرمانی در قاره سبز برساند. مربی میزبان رقابت‌‌ها در دوران بازی افتخارات فراوانی به دست آورده و می‌خواهد آن‌‌ها را در قامت مربی هم تکرار کند تا از این حیث، جاودانه شود. برای رسیدن به این رویا، دشان بازیکنان جوان و آینده‌دار بسیاری که مهم‌ترینشان پوگباست را در ترکیب خود دارد و بسیار امیدوار است تا نسل تازه‌ای از فوتبالیست‌های باکیفیت فرانسوی را به اروپا و جهان معرفی کند تا اینگونه خود را به عنوان یکی از بهترین مربیان فوتبال بشناساند.