عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد تولید داخلی کفاف نیاز لاستیک کشور را نمیدهد عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس میگوید: تعرفه ۴۰ درصدی واردات تایرهای سواری یکی از دلایل افزایش قیمت لاستیک است. رامین نورقلیپور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورایاسلامی در گفتوگو با خبرنگار خانهملت، با اشاره به دلایل چند […]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد
تولید داخلی کفاف نیاز لاستیک کشور را نمیدهد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس میگوید: تعرفه ۴۰ درصدی واردات تایرهای سواری یکی از دلایل افزایش قیمت لاستیک است.
رامین نورقلیپور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورایاسلامی در گفتوگو با خبرنگار خانهملت، با اشاره به دلایل چند برابر شدن قیمت تایر خودروهای سواری، گفت: کاهش واردات و موانع پیشروی تولیدکنندگان تایر از جمله واردات مواد اولیه و جابهجایی ارز، گرانی لاستیک را در ماههای اخیر رقم زد.
نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورایاسلامی با بیان اینکه ظرفیت تولید داخلی کفاف نیاز لاستیک کشور را نمیدهد، افزود: با افزایش تولید میتوان کمبود واردات را پوشش داد اما تحقق این مهم در گرو افزایش ظرفیت تولید است حجم تولید را نیز نمیتوان در کوتاهمدت افزایش داد.
واردات لاستیک به ارز ارزانقیمت نیاز دارد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورایاسلامی با بیان اینکه برای واردات لاستیک باید ارز ارزانقیمت تخصیص پیدا کند، اظهار کرد: برای کاهش قیمت لاستیک باید موانع پیشروی تولید مانند نقلوانتقال ارز و کالا برطرف شود. در صورتی که این موانع رفع نشود جلوگیری از افزایش قیمت تایر اجتنابناپذیر است.
کاهش نرخ تایرهای سواری با تعدیل تعرفه واردات
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه تعرفه ۴۰درصدی واردات تایرهای سواری یکی از دلایل افزایش قیمت لاستیک است، خاطرنشان کرد: برای کاهش نرخ تایرهای سواری باید تعرفه واردات تعدیل شود نکته قابلتوجه در این زمینه این است که تعدیل تعرفه امری زمان بر است.
وی ادامه داد: اگرچه در برههای ارز موردنیاز برای واردات لاستیک تأمین شد اما در حالحاضر نیاز است به صورت ویژه مشکلات موجود در مسیر تولید تایرهای سواری رفع شود تا قیمتها روند کاهشی پیدا کند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورایاسلامی با بیان اینکه تولیدات داخلی نیاز بازار را تأمین نمیکند و واردات یکی از الزامات است، تصریح کرد: تعرفه ۴۰ درصدی باعث شده که واردات هیچ گونه توجیه اقتصادی نداشته باشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.