بهره‌برداری از دو حلقه چاه نفتی در «سعادت‌آباد»

بهره‌برداری از دو حلقه چاه نفتی در «سعادت‌آباد» با هدف دستیابی به برنامه‎های افزایش و نگهداشت تولید، دو حلقه چاه توسعه‌ای نفت در منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد شرکت بهره‎برداری نفت‌وگاز زاگرس‌جنوبی، راه‎اندازی و به بهره‎برداری رسید. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سیدمحمود میرباقری، مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز […]

بهره‌برداری از دو حلقه چاه نفتی در «سعادت‌آباد»

با هدف دستیابی به برنامههای افزایش و نگهداشت تولید، دو حلقه چاه توسعه‌ای نفت در منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد شرکت بهرهبرداری نفت‌وگاز زاگرس‌جنوبی، راهاندازی و به بهرهبرداری رسید.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سیدمحمود میرباقری، مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت‌وگاز زاگرس‌جنوبی در رابطه با توسعه این دو حلقه چاه اظهار داشت: این دو حلقه چاه با هدف افزایش و نگهداشت توان تولید نفت منطقه عملیاتی سروستان و سعادتآباد به بهرهبرداری رسیده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده در سال گذشته دو حلقه چاه میدان سعادت‌آباد تا عمق دو هزار و ۹۰۰ متری حفاری و پس از نصب تسهیلات سرچاهی و احداث خطوط لوله جریانی، در اردیبهشتماه سال‌جاری با مجموع ظرفیت روزانه ۸۵۰ بشکه راه‌اندازی و در مدار تولید قرار گرفتند. با راه‌اندازی این دو حلقه چاه تولید مستمر و پایدار از این میدان‌ها امکان‌پذیر شده و در حال‌حاضر جهت تثبیت میزان تولید روزانه، رفتار چاه‌ها توسط مدیریت امور فنی در حال مطالعه و بررسی است.

میرباقری با اشاره به اینکه منطقه عملیاتی سروستان و سعادتآباد، نخستین منطقه نفت خیز تحت نظارت شرکت بهرهبرداری نفت‌وگاز زاگرس‌جنوبی است، یادآور شد: نفت تولیدی این منطقه عملیاتی پس از فرآورش جهت تأمین خوراک به پالایشگاه شیراز ارسال می‌شود.

براساس این گزارش، میدان‌های نفتی سروستان و سعادت‌آباد به ترتیب در ۱۲۰ و ۹۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده‌اند. تولید مستمر از این میدان‌ها از اردیبهشتماه سال ۱۳۹۲ شروع شد و در حال‌حاضر روزانه حدود شش هزار و ۶۰۰ بشکه از ۹ حلقه چاه فعال برداشت می‌شود.

براساس این گزارش شرکت بهرهبرداری نفت‌وگاز زاگرس‌جنوبی یکی از شرکت‌های تابعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که چهار منطقه عملیاتی گازی نار و کنگان، پارسیان، آغار و دالان و سرخون و گشوی جنوبی و منطقه نفتی سروستان و سعادت‌آباد را در استانهای فارس، بوشهر و هرمزگان راهبری می‌کند.