راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر دانش‌بنیان تا پایان سال ۹۵

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد   بهزاد سلطانی از راه‌اندازی صندوق‌های خطر پذیر تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: بنا داریم سال ۹۵ سال اوج‌گیری سرمایه‌گذاری خطرپذیر و غیرخطر پذیر روی طرح‌های دانش‌بنیان باشد. رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌و‌گو با مهر گفت: طبق آیین‌نامه با ترکیب مالکیت ۵۱ درصدی […]

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد

 

بهزاد سلطانی از راه‌اندازی صندوق‌های خطر پذیر تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: بنا داریم سال ۹۵ سال اوج‌گیری سرمایه‌گذاری خطرپذیر و غیرخطر پذیر روی طرح‌های دانش‌بنیان باشد.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌و‌گو با مهر گفت: طبق آیین‌نامه با ترکیب مالکیت ۵۱ درصدی بخش خصوصی و ۴۹ درصدی صندوق نوآوری و شکوفایی صندوقهای سرمایه‌گذاری خطرپذیر قابل راه‌اندازی هستند. بنابراین باید شرایط را برای حضور بخش خصوصی در این زمینه فراهم کرد که این زمینه با راه‌اندازی و تأسیس صندوق‌های خطر پذیر امکان پذیر خواهد شد.

سلطانی با بیان این‌که به همین دلیل بنا داریم تا پایان امسال، صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر را راه‌اندازی کنیم، اظهار داشت: اکنون چند تقاضا در کشور وجود دارد و در صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در حال بررسی است تا انشاا… این صندوق‌ها برای اجرایی شدن طرح‌ها راه‌اندازی شوند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر صندوق‌های پژوهش و فن‌آوری خطرپذیر روی طرح‌های دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و ما بنا داریم که این صندوق‌ها را به سمت سرمایه‌گذاری خطرپذیر بکشانیم یا این‌که صندوق‌های جدیدی راه‌اندازی کنیم.

به گفته سلطانی، بخش خصوصی در ایران هنوز معنی ندارد و تجربه کافی در این زمینه داریم اما سعی می‌کنیم که سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی به خصوص سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در کشور جا بیندازیم.

 

وی ادامه داد: قصد داریم امسال سرمایه‌گذاری‌های خطر پذیر و غیرخطرپذیر را به اوج خود برسانیم.