سخنگوی انجمن صنعت تایر خبر داد کاهش ۲۰ درصدی تولید تایر در سالجاری سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران گفت: در دو ماهه ابتدایی امسال ظرفیت تولید تایر کشور ۲۰ درصد کاهش یافته که بخشی از آن ناشی از تعطیلات عید است، اما عمده آن ناشی از تحریمها به ویژه مشکلات بانکی در سطح بینالملل است. […]
سخنگوی انجمن صنعت تایر خبر داد
کاهش ۲۰ درصدی تولید تایر در سالجاری
سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران گفت: در دو ماهه ابتدایی امسال ظرفیت تولید تایر کشور ۲۰ درصد کاهش یافته که بخشی از آن ناشی از تعطیلات عید است، اما عمده آن ناشی از تحریمها به ویژه مشکلات بانکی در سطح بینالملل است.
مصطفی تنها در گفتوگو با ایرنا، افزود: پارسال در مقایسه با سال ۹۶ با توجه به همه مشکلات، حدود چهاردرصد کاهش تولید تایر داشتیم، این در حالی بود که در مردادماه سال گذشته تا ۵۰ درصد افت تولید تایر به ثبت رسیده بود اما در ماههای بعد جبران شد.
سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران بیان داشت: تحریمها روی همه مواد اولیهای که از خارج وارد میشدند، تأثیر داشت و این تأثیر به ویژه در استیل کورد (سیم فولادی مورد استفاده در تایر رادیال)، آنتیاکسیدانها، موادشیمیایی و شتابدهندهها شدیدتر بوده است.
مصطفیتنها یادآور شد: عمده مواد اولیه نیز از چین وارد میشدند و گرچه کونلون بانک چین، بار دیگر فعالیت خود را در کشورمان آغاز کرده، اما از آنجایی همه شرکتهای چینی نیز با این بانک کار نمیکنند، نتوانسته مشکلات تایرسازان ایرانی را صددرصد حل کند.
وی توضیح داد: یکی از مشکلات اصلی تایرسازان انتقال ارز است که به دشواری انجام میشود، هرچند ارز تخصیص داده میشود اما روند تخصیص طولانی است و پولها در بانک بلوکه میشود، بر این اساس پول به فروشنده خارجی پرداخت نمیشود.
مصطفیتنها اضافه کرد: در بسیاری موارد ارز تخصیص داده شده متناسب با نیاز تولیدکنندگان نیست، بهطور مثال نیازمند یوان هستیم اما ارز دیگری تخصیص مییابد که ۱۰ تا ۱۵ درصد هزینههای تبدیل را به تولیدکنندگان تحمیل میکند.
وی همچنین بیمه کالاها و مواد اولیه و حمل آنها با کشتی را سایر مشکلات تایرسازان عنوان کرد.
پارسال ۲۰۱ هزار و ۸۰۰ تن لاستیک خودرو در کشور تولید شد.
افزایش قیمت تایر
سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران اظهار داشت: درخواست افزایش ۳۶ درصدی قیمت تایر در هفتههای گذشته ارائه شده که از سوی سازمان حمایت از مصرفکنندگان و تولیدکنندگان در دست بررسی است و هنوز پاسخی به آن داده نشده است.
وی یادآور شد: آخرین بار دیماه ۹۷ اجازه افزایش قیمت تایر داده شد، اما با شرایط بیثبات کنونی کشور نمیتوان قیمتها را ثابت نگه داشت.
مصطفیتنها گفت: اکنون همه کارخانجات تایرسازی کشور در حاشیه زیان قرار دارند و با زیان به تولید میپردازند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.