تأمین ۹۰ درصدی قطعات پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد از سازندگان داخلی

تأمین ۹۰ درصدی قطعات پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد از سازندگان داخلی رییس تدارکات و عملیات کالا شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از تأمین ۹۰ درصد قطعات و تجهیزات مکانیک دوار و ثابت این مجتمع گازی از طریق سازندگان داخلی خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، علیرضا علیرضایی‌مقدم با […]

تأمین ۹۰ درصدی قطعات پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد از سازندگان داخلی

رییس تدارکات و عملیات کالا شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد از تأمین ۹۰ درصد قطعات و تجهیزات مکانیک دوار و ثابت این مجتمع گازی از طریق سازندگان داخلی خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، علیرضا علیرضایی‌مقدم با اعلام این خبر، افزود: با توجه به مشکلات پیشروی تشدید تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه کشور آمریکا و غربی‌‌ها علیه جمهوری‌اسلامی‌ایران در طول سال‌های اخیر شاهد مانع تراشی‌های مختلف فروشندگان غربی در فروش کالاهای خارجی بوده‌ایم.

وی بیان کرد: لذا شرایط بازرگانی در این سال‌ها همواره باعث ایجاد مشکلات جدی برای این پالایشگاه و دیگر شرکت‌ها گردیده بود و همواره پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در خط‌مقدم جبهه اقتصادی به عنوان بزرگ‌‌ترین تأمین‌کننده گاز استان‌های شمال و شمال‌شرقی کشور قرار گرفته که سهم عمده‌ای از این مشکلات نیز ناشی از تأمین تجهیزات و مواد شیمیایی ضروری و نیز پرداخت مبالغ ارزی این خرید‌‌ها بوده است.

این مقام مسؤول تأکید کرد: با تلاش‌های بی‌شائبه و فراگیر کارکنان واحد تدارکات، عملیات کالا و فروش و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری با تبیین سیاست‌های کلان شرکت نظیر اقتصاد مقاومتی، توجه به کالای ایرانی و رونق تولیدات داخلی توانسته‌ایم با تبدیل تهدید به فرصت از طریق افزایش توانمندی سفارش ساخت و تولید داخل به عدد ۳۳۵ میلیارد ریال تأمین کالای ساخت داخل ۹۰ درصد از تجهیزات و قطعات مورد نیاز را از طریق سازندگان داخلی تأمین نماییم.

علیرضایی‌مقدم خاطر نشان کرد: این موفقیت بزرگ در دو بخش خرید تجهیزات مکانیک دوار و ثابت فراتر رفته به نحوی که به ۹۶ درصد و در خریدهای اقلام برقی و ابزاردقیق تا مرز ۷۶ درصد خودکفایی و تأمین احتیاجات شرکت از طریق سازندگان داخلی و مرز خودکفایی رسیده است.

این مقام مسؤول یادآور شد: از میزان کل خریدهای پالایشگاه در سال ۹۶ که سه درصد بوده است، در سال ۹۷به مقدار ۱۶ درصد از کل خرید‌‌ها بالغ بر ۸۱ میلیارد ریال و نیز افزایش سرعت تأمین کالا، افزایش رضایتمندی ذی‌نفعان و تحقق مسؤولیت‌های اجتماعی شرکت در قبال ذی‌نفعان را به دنبال داشته است که این موضوع باعث افزایش رونق اقتصادی و تولید در این خطه مرزی شده است.