رییس انجمن قطعهسازان خواستار شد پرداخت مطالبات قطعهسازان یک ماهه شود رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان کشور گفت: حجم مطالبات قطعهسازان از خودروسازان به حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده و با توجه به کمبود نقدینگی، خواستار آن هستیم که پرداختیهای قطعهسازان به صورت یک ماهه انجام شود. محمدرضا نجفیمنش در گفتوگو […]
رییس انجمن قطعهسازان خواستار شد
پرداخت مطالبات قطعهسازان یک ماهه شود
رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازان کشور گفت: حجم مطالبات قطعهسازان از خودروسازان به حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده و با توجه به کمبود نقدینگی، خواستار آن هستیم که پرداختیهای قطعهسازان به صورت یک ماهه انجام شود.
محمدرضا نجفیمنش در گفتوگو با ایرنا، کمبود نقدینگی را مشکل اصلی این روزهای قطعهسازان برشمرد و افزود: حتی یک یورو از مبلغ ارزی وعده داده شده به قطعهسازان تاکنون دریافت نشده است و همین موضوع سبب شده تا در نبود نقدینگی، قطعهسازان نیز نتوانند به تأمین قطعات مورد نیاز خطوط تولید خودروسازان بپردازند. وی بیان داشت: حجم انبوه خودروهای تجاری نشده و در کف کارخانه مانده خودروسازان گواهی بر این مدعاست و این انجمن خواستار آن است که پرداختی مطالبات قطعهسازان حداکثر یک ماهه باشد.
چهاردهم بهمن پارسال فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صنعت،معدنوتجارت در نشست تخصصی کمیته خودرو از تخصیص چهارهزار میلیارد تومان به ایران خودرو و سایپا خبر داد.
در این زمینه، قرار شد برای تزریق نقدینگی به خودروسازان با محوریت بانکمرکزی، ۱۱ هزار میلیارد تومان در دو بخش ریالی و ارزی پرداخت شود که شامل چهارهزار میلیارد تومان و ۸۴۴ میلیون یورو بود که تاکنون بخش عمده مبلغ چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی ریالی پرداخت شده است.
نجفیمنش اظهار داشت: از مبلغ چهارهزار میلیارد تومان وعده داده شده نیز فقط سههزار و ۸۵۰ هزار میلیارد تومان به قطعهسازان پرداخت شد.
وی خاطرنشان کرد: همه تلاش معاونت امور صنایع وزارت صمت این است که پرداختی ارزی به شیوه مناسبی انجام شود و قطعهسازان با پرهیز از ریسک بازپرداخت ارز، خواستار آن هستند که مبلغ ۸۴۴ میلیون یوروی یاد شده را به صورت ریالی دریافت کنند.
رونق قطعات یدکی
این مقام صنفی درخصوص وضعیت اشتغال در این بخش، خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش واردات قطعات یدکی در یک سال گذشته، اشتغال مرتبط با موضوع لوازمیدکی داخلی بهبود داشته و تولید داخلی بیشتری را در این بخش شاهد هستیم.
وی در عین حال گفت: اما قطعهسازانی که با OEMها یا خودروسازان کار میکنند، وضعیت خوبی در تولید و اشتغال ندارند.
OEM مخفف Original Equipment Manufacture یا همان شرکتهای تولیدکننده یک قطعه است که بهطور مثال پس از مذاکره با یک خودروساز مادر و عقد قرارداد متعهد میشود با نام آن خودروساز برایش قطعه با بالاترین کیفیت و استاندارد تولید کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.