برخورد دستگاه قضا با «دلالی» و آگهیهای «صوری» خرید و فروش خودرو مدیرکل پیشگیریهای امنیتی، انتظامی و وقوع جرم قوهقضائیه، گفت: ما با دلالی و آگهیهای صوری در زمینه خرید و فروش خودرو مقابله میکنیم و این سایتها باید اظهارنظر و ارزیابیهای کارشناسی را ضمیمه اعلام قیمت خود کنند. رضا مسعودیفر در گفتوگو با فارس، […]
برخورد دستگاه قضا با «دلالی» و آگهیهای «صوری» خرید و فروش خودرو
مدیرکل پیشگیریهای امنیتی، انتظامی و وقوع جرم قوهقضائیه، گفت: ما با دلالی و آگهیهای صوری در زمینه خرید و فروش خودرو مقابله میکنیم و این سایتها باید اظهارنظر و ارزیابیهای کارشناسی را ضمیمه اعلام قیمت خود کنند.
رضا مسعودیفر در گفتوگو با فارس، در رابطه با نظارت دستگاه قضا بر وجود آگهیهای صوری از خرید و فروش خودرو، گفت: با دلالی و آگهیهای صوری در زمینه خرید و فروش خودرو مقابله میکنیم این درحالی است که نمیتوانیم این موضوع را منکر شویم که در فضای مجازی یکسری اتفاقات رخ میدهد و سپس بر وضعیت اقتصادی تأثیر میگذارد؛ بنابراین، این پدیده نوظهور و جدیدی بوده که برای آن لازم است راهکارهای پیشگیری از حوادث به مرور طراحی شود.
وی تأکید کرد: البته باید توان و امکان لازم نیز برای پیشگیری از این نوع حوادث داشته باشیم چرا که جرایم در شکل و نوع خود در حال تغییرات هستند و ما باید بدانیم به عنوان مثال طی ماههای آتی چه جرائمی در حال ظهور است و پیشدستانه راهکاری برایش در نظر بگیریم.
مدیرکل پیشگیریهای امنیتی، انتظامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوهقضائیه گفت: متأسفانه معمولاً غافلگیر میشویم، درحالی که اگر اتفاقی در فضای مجازی رخ میدهد باید توان پیشگیری را در حد مطلوب ایجاد کنیم.
مسعودیفر در مورد راه مقابله با این اثرات سوء در فضای مجازی، گفت: فضای رسانهای باید ساماندهی شود و در این ساماندهی سایتهای خریدوفروش مجازی نیز باید دیده شوند و اینطور نباشد که بدون نظارت فعالیت کنند.
وی ادامه داد: دستورالعملهایی در این رابطه باید تدوین شود و این گونه نیست که چون مال، مال خودم است هر قیمتی میتوانم بر روی آن تعیین کنم این به نظر میرسد با نظم اقتصادی مغایر باشد و کار درستی در جامعه نباشد.
مدیرکل پیشگیریهای امنیتی، انتظامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوهقضائیه تصریح کرد: اظهارنظرهای کارشناسی و ارزیابی کارشناسی باید ضمیمه اعلام قیمتها در این فضاهای مجازی باشد، اگر سایتی میخواهد قیمت یا آگهی منتشر کند حتماً باید بیاید و اظهارنظر کارشناسی را ملاحظه کند.
مسعودیفر تصریح کرد: در برخی قوانین این موضوعات را داریم مثلاً در بحث پیشفروش ساختمان، قانونگذار گفته حتماً باید مجوز از وزارت راهوشهرسازی اخذ شود، بنابراین در مورد سایر خریدوفروشها مانند خودرو یا مسکن در این سایتهای مجازی هم میتوان محدودیتهایی ایجاد کرد.
وی گفت: البته نباید این محدودیتها به گونهای باشد که کار را سخت کند چرا که یکی از حُسنهای فضای مجازی، سهولت انجام این گونه معاملات است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.