یک عضو انجمن قطعه سازان گفت: دولت برنامه سوخترسانی به کشور و جایگاههای عرضه سوخت را در سال ۹۵ تغییر خواهد داد. به گزارش تسنیم، حمیدرضا صمدی در یک نشست خبری با اعلام اینکه دولت در سال آینده برنامه تقسیمبندی و ارایه سوخت در کشور را تغییر خواهد داد، اظهار داشت: برنامه سوخترسانی به کشور […]
یک عضو انجمن قطعه سازان گفت: دولت برنامه سوخترسانی به کشور و جایگاههای عرضه سوخت را در سال ۹۵ تغییر خواهد داد.
به گزارش تسنیم، حمیدرضا صمدی در یک نشست خبری با اعلام اینکه دولت در سال آینده برنامه تقسیمبندی و ارایه سوخت در کشور را تغییر خواهد داد، اظهار داشت: برنامه سوخترسانی به کشور و جایگاههای عرضه سوخت در سال ۹۵ تغییر خواهد کرد.
وی با بیان اینکه هنوز نمیتوان در مورد سوخت عرضه شده در کشور که دارای استاندارد یورو ۴ است یا خیر نظر قطعی را داد، افزود: البته نمیتوانیم بگوییم که بنزین یورو ۴ در کشور توزیع نمیشود، زیرا اعداد مربوط به ظرفیت پالایشگاهها نشان میدهد که حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد بنزین ۸ کلانشهر دارای استاندارد یورو ۴ است.
صمدی با اشاره به برنامه تولید کاتالیست خودرو با استاندارد یورو ۶ از مرداد سال آینده، گفت: برای اجرای مرحله اول این طرح ۱۴ میلیون یورو سرمایهگذاری شده و برای تکمیل این طرح نیز میزان سرمایهگذاریها به ۲۰ میلیون یورو خواهد رسید. همچنین برای عرضه کاتالیستهای جدید با شرکت ایران خودرو قرارداد منعقد شده و در حال مذاکره با سایپا هم هستیم.
وی با تأکید بر اینکه سوخت مصرفی در خودروها باید با سیستم خودرو همخوانی داشته باشد، تصریح کرد: برای بومیسازی تولید سیستم کاتالیست در خودروهای بنزینی و دیزلی، قراردادهایی جهت انتقال دانش فنی با شرکتهای آلمانی، هلندی و روسی منعقد شده است.
این عضو انجمن قطعه سازان سیستم کاتالیست دیزلی در نیمه دوم سال آینده و سیستم کاتالیست بنزین تا نیمه اول سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید، گفت: نصب این سیستم بر روی خودروها و ناوگان حمل و نقل عمومی کشور به کاهش آلایندگی خودروها کمک خواهد کرد و این در حالی است که هماکنون خودروهای دیزلی و حمل و نقل عمومی نه دارای فیلتر دوده هستند و نه سیستم کاهنده آلایندگی اگزوز دارند که این مسأله آلودگی هوا را افزایش میدهد.
وی با بیان اینکه از ۱۸ میلیون دستگاه خودروی در حال تردد در کشور، حدود ۱۴ میلیون دستگاه خودرو دارای استاندارد زیر یورو ۴ هستند، گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در تهران در حال تردد است که ۵۰ درصد آنها فرسوده و از ۱۱۰۰ دستگاه مینیبوس ۹۵ درصد آنها فرسوده هستند که در صورت تعویض کنسترهای خودروها در هر سال به اندازه قیمت دو کنستر از محل صرفهجویی در مصرف سوخت، سودآوری حاصل خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.