انتقال ۲ میلیارد مترمکعب سیلاب با لوله‌های گاز

انتقال ۲ میلیارد مترمکعب سیلاب با لوله‌های گاز مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران به انتقال بیش از دو میلیارد مترمکعب آب توسط لوله گاز در مناطق سیل‌زده کشور اشاره کرد و گفت: در منطقه یک عملیات انتقال گاز، بیش از ۳۲ خط لوله (۴۷۰ کیلومتر) درگیر سیل و غرق آب شده بود. به گزارش مناقصه‌مزایده، […]

انتقال ۲ میلیارد مترمکعب سیلاب با لوله‌های گاز

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران به انتقال بیش از دو میلیارد مترمکعب آب توسط لوله گاز در مناطق سیل‌زده کشور اشاره کرد و گفت: در منطقه یک عملیات انتقال گاز، بیش از ۳۲ خط لوله (۴۷۰ کیلومتر) درگیر سیل و غرق آب شده بود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، سعید توکلی تأکید کرد: در راستای مدیریت بحران سیل، لوله‌هایی که با دستور مدیرعامل شرکت ملی گاز در منطقه یک عملیات انتقال گاز واگذار شده، سبب انتقال دومیلیارد مترمکعب سیلاب شد.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز افزود: همزمان با سیل، دستور صادرات گاز از مرز شلمچه نیز صادر شد که با وجود محدودیت‌های دسترسی و مشکلات پیرامون سیل، گاز به خط لوله تزریق و این پروژه عملیاتی شد.

وی ادامه داد: همزمانی این اتفاق با مشکلات کمبود شکر سبب شد تا برای حل این مشکل، تزریق گاز به کشت و صنعت دهخدا نیز انجام شود.

توکلی گفت: تعداد زیادی از ترانس‌ها، عملگرها، شیر‌ها و… غرق آب شده بود که در قالب استانداردهایی به صورت کاملاً فنی نسبت به رفع مشکل اقدام شد.

وی با بیان اینکه خط لوله گاز در شمال کشور، ۲۵۰ تقاطع با رودخانه دارد، افزود: این در حالی است که در غرب کشور نقاط تقاطع شبکه گاز با رودخانه‌ها به چهارهزار و ۲۶۱ می‌رسد که کار را با محدودیت روبه‌رو کرده بود.

توکلی تأکید کرد: با وجود اینکه اولویت نخست شرکت ملی گاز و شرکت انتقال گاز ایران ایمنی است ولی شبکه در جریان سیل اخیر پایداری خوبی داشت، با این وجود آیا می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که در تمام بحران‌ها مثل رانش زمین، زلزله، سیل، صاعقه، طوفان و سونامی می‌تواند پایدار باشد.