جایزه ملی محیط‌زیست در دستان زنگنه

 جایزه ملی محیط‌زیست در دستان زنگنه وزیر نفت در پی تلاش‌های وزارت نفت برای ارتقا و بهبود کیفیت سوخت، جایزه ملی محیط‌زیست را از معاون اول رییس‌جمهوری دریافت کرد. به گزارش شانا، بیژن زنگنه روز گذشته در یازدهمین دوره اعطای جایزه ملی محیط زیست، تندیس و لوح سپاس جایزه دوم بخش مؤسسه‌های دولتی و عمومی […]

 جایزه ملی محیط‌زیست در دستان زنگنه

وزیر نفت در پی تلاش‌های وزارت نفت برای ارتقا و بهبود کیفیت سوخت، جایزه ملی محیط‌زیست را از معاون اول رییس‌جمهوری دریافت کرد.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه روز گذشته در یازدهمین دوره اعطای جایزه ملی محیط زیست، تندیس و لوح سپاس جایزه دوم بخش مؤسسه‌های دولتی و عمومی را به دلیل ارتقا و بهبود کیفیت سوخت و تولید محصولات با کیفیت از اسحاق‌جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهوری دریافت کرد.

در ابتدای این مراسم، پیام حسن روحانی، رییس‌جمهوری درباره هفته محیط‌زیست قرائت شد، در بخشی از این پیام آمده است که دولت یازدهم گام‌های مهمی برای حفظ محیط‌زیست برداشته است.

جشنواره اعطای جایزه ملی محیط زیست با هدف شناسایی استعدادهای زیست‌محیطی که در زمینه‌های مختلفی همچون اطلاع‌رسانی، پژوهش، اکتشاف‌ها و اختراع‌های زیست‌محیطی و فعالیت‌های اجتماعی انجام می‌شوند، هر سال برگزار می‌شود.

در همین راستا سازمان حفاظت محیط‌زیست به منظور افزایش مشارکت همگانی درحفاظت از محیط‌زیست از سال ۱۳۷۹ اقدام به برگزاری جایزه ملی محیط‌زیست کرده است و با استناد به ماده ۴۶ آیین‌نامه اجرایی قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و مصوبه مورخ ۲۳/۱۰/۱۳۷۷ شورای‌عالی حفاظت محیط‌زیست از فعالیت‌های ارزنده افراد حقیقی و حقوقی حافظ محیط‌زیست قدردانی می‌کند.

 

داشتن ابداعات، اختراعات، خلاقیت‌ها، ابتکار‌ها و طرح‌های بارزی که موجب کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از آلودگی‌ها یا تخریب محیط زیست در سطح وسیع می‌شود و همچنین ارایه طرح‌ها، پروژه‌های کاربردی، مطالعات و تحقیقات علمی ارزشمند و مؤثر در پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط‌زیست، از محورهای مصوب برای دریافت این جایزه ملی محیط‌زیست است.