انتقاد از بی‌توجهی خودروسازان به گارانتی فروش خودرو

  رییس اتحادیه دارندگان تعمیرگاه، اتوسرویس، توقفگاه و پارکینگ تصریح کرد: کارخانه‌های خودروسازی ما توجهی به بخش گارانتی ندارند و این در حالی است که بر اساس قانون آن‌ها باید ۳ درصد از مبلغ فروش را خرج خدمات پس از فروش کنند. به گزارش ایسنا، علیرضا راسی اظهار کرد: ۳ درصد از مبلغ فروش خودرو […]

 

رییس اتحادیه دارندگان تعمیرگاه، اتوسرویس، توقفگاه و پارکینگ تصریح کرد: کارخانه‌های خودروسازی ما توجهی به بخش گارانتی ندارند و این در حالی است که بر اساس قانون آن‌ها باید ۳ درصد از مبلغ فروش را خرج خدمات پس از فروش کنند.

به گزارش ایسنا، علیرضا راسی اظهار کرد: ۳ درصد از مبلغ فروش خودرو علی‌رغم این‌که در قانون به آن تأکید شده در عمل صرف خدمات پس از فروش خودرو نمی‌شود و برای مخارج دیگر هزینه می‌شود.

وی تأکید کرد: مشکل اساسی در بحث خودرو این است که در حوزه خدمات پس از فروش ضعیف عمل می‌شود و علی‌رغم این همه تأکیدات به این بخش توجه چندانی نمی‌شود.

راسی در بخشی از سخنان خود نسبت به بحران افراد فنی در این حوزه هشدار داد و افزود: افراد فنی و باتجربه در این حوزه به دلیل این‌که ارتزاق نشدند از این فعالیت کناره‌گیری کرده و به فعالیت‌های دیگری رو آورده‌اند، چون طبیعی است که با حقوق ۷۰۰ هزار تومان قادر به تأمین مخارج خود نیستند.

رییس اتحادیه دارندگان تعمیرگاه، اتوسرویس، توقفگاه و پارکینگ ادامه داد: افراد متخصص در زمینه خودرو باید به خوبی تأمین مالی شوند تا بتوانند با اشتیاق در این بخش فعالیت کنند.

وی در عین حال بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی تولیدات داخلی خودرو بحث کیفیت قطعات آن است که بعضاً از اجناس بی‌کیفیت ساخته می‌شود و طبیعی است زمانی که خودرویی از قطعات بی‌کیفیت ساخته شود در کارایی آن نیز تأثیرگذار خواهد بود.

 

راسی همچنین اظهار کرد: تا زمانی که این حوزه به صاحبان اصلی خود که مردم و بخش خصوصی هستند بازگردانده نشود در بخش خودرو همین وضعیت خواهد بود.