تسهیل صادرات محصولات دانش‌بنیان با ابلاغ ۵ دستورالعمل جدید

تسهیل صادرات محصولات دانش‌بنیان با ابلاغ ۵ دستورالعمل جدید کریدور صادرات محصولات دانش‌بنیان ۵ دستورالعمل جدید را برای تسهیل صادرات و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان اضافه کرده است. حسن قاسمی، مدیر کریدور صادرات محصولات دانش‌بنیان معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با مهر گفت: دفتر توسعه‌ کسب و کار بین‌المللی یکی از زیرمجموعه‌های معاونت […]

تسهیل صادرات محصولات دانش‌بنیان با ابلاغ ۵ دستورالعمل جدید

کریدور صادرات محصولات دانش‌بنیان ۵ دستورالعمل جدید را برای تسهیل صادرات و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان اضافه کرده است.

حسن قاسمی، مدیر کریدور صادرات محصولات دانش‌بنیان معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری در گفت‌و‌گو با مهر گفت: دفتر توسعه‌ کسب و کار بین‌المللی یکی از زیرمجموعه‌های معاونت امور بین‌الملل و تبادل فن‌آوری معاونت علمی و فن‌آوری است و در چارچوب اهداف و وظایفی در راستای توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان تشکیل شده است.

وی با تأکید بر این‌که این کریدور می‌تواند نقش مؤثری در تحقق اقتصاد دانش‌بنیان داشته باشد، گفت: خدمات قابل ارایه از طریق کریدور صادرات و میزان حمایت‌های اختصاص یافته توسط معاونت به شرکت‌ها در قالب دستورالعمل‌هایی آمده است.

 مدیر کریدور صادرات محصولات دانش‌بنیان با اشاره به وظایف و دستورالعمل‌های کریدور صادراتی اظهار کرد: دستورالعمل حمایت از خدمات پیشخوان مشاوره صادرات، دستورالعمل حمایت از تهیه اقلام تبلیغاتی، دستورالعمل حمایت از طراحی و ایجاد وبسایت شرکت‌ها، دستورالعمل حمایت از حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های خارجی از جمله برنامه‌های حمایتی کریدور صادرات محسوب می‌شوند.

وی افزود: همچنین دستورالعمل حمایت از اخذ گواهینامه‌ها و مجوزهای بین‌المللی مورد نیاز شرکت‌ها، دستورالعمل حمایت از تهیه گزارش‌های تحقیقات بازار و بازاریابی بین‌المللی، دستورالعمل حمایت از آموزش‌های بازرگانی و صادرات شرکت‌ها، دستورالعمل حمایت از طراحی صنعتی و بسته‌بندی صادراتی محصولات دانش‌بنیان، دستورالعمل حمایت از اعزام و پذیرش هیأت‌های تجاری از دیگر وظایف کریدور صادراتی به شمار می‌روند.

وی با بیان این‌که در حال حاضر ۵ دستورالعمل دیگر به وظایف کریدور صادراتی برای صادرات هرچه بیش‌تر کالاهای دانش‌بنیان و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان اضافه شده است، گفت: دستورالعمل حمایت از ارزیابی آمادگی صادراتی، حمایت از تدوین طرح صادراتی، حمایت از خرید نمونه اولیه (کالاهای سرمایه‌ای) جهت نمایش در Showroom، دستورالعمل حمایت از واسطه‌های صادراتی و دستورالعمل حمایت از جذب نیروی انسانی بازرگانی و صادرات اخیراً به دستورالعمل‌های کریدور صادراتی افزوده شده است.

قاسمی عنوان کرد: این دستورالعمل‌ها بر مبنای عملکرد یک ساله کریدور و با توجه به بازخوردهای دریافت شده از سوی شرکت‌ها تدوین و به معاونت علمی و فن‌آوری پیشنهاد شد و مورد تأیید معاونت بین‌الملل و تبادل فن‌آوری قرار گرفت.

 

به گفته مدیر کریدور صادرات محصولات دانش‌بنیان، همچنین از این پس، کریدور صادراتی خدمات خود را با توجه به نیاز به ارزیابی شرکت‌ها و ارایه خدمات توانمندسازی به شرکت‌ها بر مبنای بلوغ صادراتی آن‌ها اقدام می‌کند.