۴۷ گوشی هوشمند در هر ثانیه خریداری می‌شود!

۴۷ گوشی هوشمند در هر ثانیه خریداری می‌شود! در حالی که از ابتدای سال جاری میلادی بحث‌ها بر سر کسادی بازار گوشی‌های هوشمند در جریان بوده است و به ویژه اپل از این بابت نگرانی بسیار زیادی دارد، اکنون گزارش اخیر مؤسسه Gartner حاکی از آن است که رشد خرید گوشی‌های هوشمند در سال جاری […]

۴۷ گوشی هوشمند در هر ثانیه خریداری می‌شود!

در حالی که از ابتدای سال جاری میلادی بحث‌ها بر سر کسادی بازار گوشی‌های هوشمند در جریان بوده است و به ویژه اپل از این بابت نگرانی بسیار زیادی دارد، اکنون گزارش اخیر مؤسسه Gartner حاکی از آن است که رشد خرید گوشی‌های هوشمند در سال جاری برابر با ۷ درصد نسبت به سال گذشته بوده است.

به گزارش «تابناک» براساس آماری که مؤسسه پیش‌بینی تولید محصولات گارتنر صورت داده است، در حالی که طی سال ۲۰۱۵ میزان خرید گوشی‌های هوشمند برابر با ۴۴ مورد در هر ثانیه بوده است، این میزان در سال ۲۰۱۶ و تا کنون به رقم ۴۷ مورد در هر ثانیه رسیده است. اگر این محاسبه صحیح باشد در تمام طول سال تعداد بیش از ۱٫۵میلیارد گوشی هوشمند به فروش خواهد رسید.

با این حال آمار و اطلاعات حاکی از آن است که در میان مدت رشد خرید گوشی‌های هوشمند چندان چنگی به دل نمیزند و تا سال ۲۰۲۰ میزان خرید هوشمند‌ها توسط کاربران تنها به رقم ۱٫۹ میلیارد مورد در سال می‌رسد.

این همه در حالی است که میزان رشد خرید گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۱۰ برابر با ۷۳ درصد بوده است و اکنون برای چند سالی است که بازارهای آمریکا، اروپا و ژاپن با کسادی شدید در حوزه خرید گوشی‌های هوشمند مواجه است.

همچنین میزان فروش در چین که تا سال ۲۰۱۵ یکی از پر رونق‌‌ترین بازار‌ها بوده است، رو به کاهش شدید دارد و به جای آن هند به عنوان یکی از بازارهای نوظهور با ظرفیت بسیار بالا مطرح شده است. آمار و پیش‌بینی‌ها حاکی از این است که میزان فروش گوشی‌های هوشمند در این بازار در سال ۲۰۱۶ برابر با ۱۳۹ میلیون دستگاه خواهد بود که رشدی بیش از ۲۹ درصد را شامل می‌شود.

 

چالش دیگر برای سازندگان گوشی‌های هوشمند این است که در حال حاضر کاربران زمان بیش‌تری را صرف استفاده از گوشی‌های خود می‌کنند و کم‌تر علاقه به تعویض یا خرید گوشی جدید دارند. موضوعی که گارتنر عنوان کرده که در آینده نیز ادامه خواهد داشت.