اپل در سراشیبی فروش؛ آغاز یک پایان؟! گزارشی جدید نشان میدهد بازار موبایلهای پریمیوم یا گرانقیمت در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ بیرونق بوده است. طبق گزارش فروش موبایلهای گرانقیمت در این بازه هشت درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. به گزارش مهر به نقل از فونآرنا، در شرایط فعلی فروش تلفنهای هوشمند بسیار […]
اپل در سراشیبی فروش؛ آغاز یک پایان؟!
گزارشی جدید نشان میدهد بازار موبایلهای پریمیوم یا گرانقیمت در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ بیرونق بوده است. طبق گزارش فروش موبایلهای گرانقیمت در این بازه هشت درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
به گزارش مهر به نقل از فونآرنا، در شرایط فعلی فروش تلفنهای هوشمند بسیار کاهش یافته است. دلیل اصلی این روند نیز آن است که روند نوآوری در شرکتها کندتر شده است در نتیجه مشتریان دلیل قانعکنندهای برای تعویض گوشی خود پس از یک یا دو سال ندارند. اما این موضوع به خصوص برای بخش موبایلهای پرمیوم یا به اصطلاح گرانقیمت بدتر است. بهطوری که فروش این دسته از موبایلها در نخستین سه ماهه ۲۰۱۹ میلادی به شدت کاهش یافت.
طبق گزارش counterpointresearch، تعداد محمولههای بارگیری شده موبایلهایی با قیمت ۴۰۰ دلار و بالاتر در سطح جهان در مقایسه با همین بازهزمانی از سال گذشته هشتدرصد کاهش یافته است. البته اوضاع کل صنعت موبایل چندان رضایتبخش نیست. شرکتهای IDC وStrategy Analytics تخمین میزنند بازار فروش موبایل در نخستین سه ماهه ۲۰۱۹ میلادی نسبت به همین بازهزمانی در ۲۰۱۸ میلادی با افت ۶٫۶ درصدی روبهرو شده است.
با توجه به این آمار به نظر میرسد وضعیت موبایلهای گرانقیمت در بازار بسیار بدتر از محصولات میانرده است. در این میان اپل عامل اصلی این روند نزولی به حساب میآید.
اپل، سامسونگ و هواوی بین ژانویه تا مارس ۲۰۱۹ میلادی حدود ۸۸ درصد محمولههای موبایلهای گرانقیمت را ارائه کردند. اما طبق آمار در این بازه فروش آیفون حدود ۲۰ درصد کاهش یافت که این امر سبب شد سامسونگ بتواند یکچهارم فروش بازار موبایلهای گرانقیمت را از آن خود کند. از سوی دیگر سهم هواوی نیز از این بازار به ۱۶ درصد رسید.
حال آنکه در ۲۰۱۸ میلادی سامسونگ ۲۲ و هواوی ۱۰درصد از بازار را به خود اختصاص داده بودند اما آمار مربوط به فروش آیفون و سهم اپل از بازار طی سالهای اخیر در حال روندی نزولی دارد.
این شرکت آمریکایی در ۲۰۱۷ میلادی ۵۸ درصد بازار را در اختیار داشت. اما سال گذشته سهم او به ۵۱ درصد رسید. در سه ماهه نخست ۲۰۱۹ سهم اپل از بازار موبایلهای گرانقیمت به ۴۷ درصد رسید.
طولانیتر بودن عمر آیفون و کاهش نیاز به تعویض دستگاه مشکل اصلی این شرکت است. اما کارشناسان معتقدند دستگاههای ردهبالای سامسونگ با قیمت مشابه امکانات بیشتری در اختیار کاربران قرار میدهند. از سوی دیگر عملکرد خوب دوربین موبایلهای هواوی همراه استفاده از فناوری هوش مصنوعی و کیفیت ساخت دستگاه نیز دلیل رشد این شرکت چینی در بازار بوده است. اما با وجود تحریمهای آمریکا به نظر نمیرسد هواوی بتواند سهم خود از بازار موبایلهای پریمیوم را حفظ کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.