تا پایان سال محقق خواهد شد انتشار ۷۰ فراخوان همکاری با بخشخصوصی توسط پست با اجرای طرح تحول دیجیتال و تغییر رویکرد سنتی به سمت پلتفرمی شدن خدمات در شرکت ملی پست، بخشخصوصی حضور مؤثرتری در حوزه خدمات پستی خواهد داشت. به گزارش تسنیم، با اجرای طرح تحول دیجیتال در پست و تغییر رویکرد سنتی […]
تا پایان سال محقق خواهد شد
انتشار ۷۰ فراخوان همکاری با بخشخصوصی توسط پست
با اجرای طرح تحول دیجیتال و تغییر رویکرد سنتی به سمت پلتفرمی شدن خدمات در شرکت ملی پست، بخشخصوصی حضور مؤثرتری در حوزه خدمات پستی خواهد داشت.
به گزارش تسنیم، با اجرای طرح تحول دیجیتال در پست و تغییر رویکرد سنتی به سمت پلتفرمی شدن خدمات، بخشخصوصی به عنوان بازوی محرک صنعت پست، حضور مؤثرتری در حوزه خدمات پستی خواهد داشت.
سیاستهای اقتصادی دولت دوازدهم همواره بر فعال شدن بخشخصوصی و کاهش اقتصاد دولتی استوار است و طبق این سیاست، شرکت ملی پست نیز نقشه راهی مبنی بر هموارسازی حضور شرکتهای نوپا و دانشبنیان در حوزه خدمات پستی ترسیم کرده است.
در این نقشه راه، پست سکوی پرقدرتی برای بخشخصوصی خواهد شد تا با استفاده از زیرساختهای سختافزاری و نرمافزاری پست، به ارائه خدمات الکترونیکی و لجستیکی بپردازند.
بر همین اساس، در هفته پایانی خردادماه، پست از شرکتهای ارائهدهنده خدمات سامانههای دانشگاهی دعوت کرد با استفاده از وبسرویسهای تولید بارکدپستی، استعلام نرخ و سایر زیرساختهای نرمافزاری این شرکت، در زمینه سامانه تحویل مدارک تحصیلی فارغالتحصیلان با پست همکاری کنند.
در همین ارتباط این شرکت در فراخوانی دیگر، شرکتهای ارائهدهنده خدمات پیامرسانهای سازمانی را دعوت به همکاری کرد.
به این منظور، این دسته از شرکتها میتوانند با همکاری پست و استفاده از زیرساختهای این شرکت، پیامرسانهای سازمانی که ارتباطات میان کارکنان سازمانها و مکاتبات آنها را تسهیل میکند، تولید و به سازمانهای دولتی و خصوصی متقاضی عرضه کنند.
ارائه خدمات الکترونیکی برخط (آنلاین) کدپستی و آدرسهای مکان محور با استفاده از بانک اطلاعاتی پروژه ملی جینف (پایگاه نشانی استاندارد مکانمحور) با همکاری شرکتهای فعال بخشخصوصی یکی دیگر از اقدامات پست در راستای همکاری گستردهتر با بخشخصوصی است.
پست در این ارتباط با انتشار فراخوان دیگری از شرکتهای بخشخصوصی در حوزه تولید نقشههای بومی دعوت به همکاری کرده است.
این همکاری در زمینه ارائه سرویسهای مبتنی بر فناوری، توسعه و راهاندازی خدمات نوین، بازاریابی و بهرهبرداری از سامانههای برخط (وبسرویس) کدپستی و نشانی مکان محور خواهد بود.
شرکت ملی پست ضمن واگذاری نمایندگی به شرکتهای برگزیده، بازاریابی و بهرهبرداری از وبسرویسهای کدپستی و نشانی مکان محور (GNAF) را نیز توسعه خواهد داد.
این در حالی است که به گفته محمدرضا قادری، عضو هیأتمدیره شرکت ملی پست، این شرکت تا پایان سالجاری ۷۰ عنوان فراخوان همکاری با کسبوکارها و شرکتهای خصوصی منتشر خواهد کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.