اصرار به همکاری با فرانسوی‌‌ها آفتی برای صنعت خودروسازی

معاون امور صنایع وزارت صمت مطرح کرد اصرار به همکاری با فرانسوی‌‌ها آفتی برای صنعت خودروسازی معاون امور صنایع وزارت صنعت،‌معدن‌وتجارت معتقد است اصرار به همکاری با فرانسوی‌‌ها در صنعت خودروسازی به آفتی تبدیل شده است و خودروسازان باید سبد همکاری‌ها را گسترش دهند. فرشاد مقیمی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، درباره برخی ادعا‌ها مبنی بر […]

معاون امور صنایع وزارت صمت مطرح کرد

اصرار به همکاری با فرانسوی‌‌ها آفتی برای صنعت خودروسازی

معاون امور صنایع وزارت صنعت،‌معدن‌وتجارت معتقد است اصرار به همکاری با فرانسوی‌‌ها در صنعت خودروسازی به آفتی تبدیل شده است و خودروسازان باید سبد همکاری‌ها را گسترش دهند.

فرشاد مقیمی در گفت‌وگو با خانه‌ملت، درباره برخی ادعا‌ها مبنی بر اینکه خودروسازان داخلی بیشتر تمایل دارند با فرانسوی‌‌ها همکاری کنند تا شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی، گفت: اگرچه ما پیش از این نیز با ژاپن و کره همکاری‌هایی داشتیم اما اصرار به همکاری با فرانسوی‌‌ها به آفتی تبدیل شده است، در واقع تک source(منبع) شدن برای صنعت آسیب‌زا است.

وی افزود: خودروسازان داخلی باید سبد گسترده‌ای برای همکاری داشته باشند و سهم داخلی‌سازی شرکت‌های خودروسازی خارجی را گسترش دهند. در صورت تحقق این مهم مشکلات و موانع صنعت خودروسازی از بین می‌رود.

معاون امور صنایع وزارت صمت اظهار کرد: خودروسازان خارجی نمی‌تواند از تولید برخی خودرو‌ها در ایران جلوگیری کنند چرا که ایران در تولید این خودرو‌ها ریشه پیدا کرده و سازنده شده است.

کارنامه ناموفق رنو و پژو در همکاری با ایران

مقیمی با بیان اینکه پژو و رنو چندین بار در ایران حاضر شدند اما پس از بروز هر تنش از ایران خارج شدند، خاطرنشان کرد: اقداماتی در حال انجام است تا همکاری با شرکت‌های خارجی گسترش پیدا کند.

وی درباره دستور جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر لزوم تدوین و ابلاغ دستورالعمل قیمت‌گذاری خودرو، گفت: کمیته خودرو اقدام خاص و ویژه‌‌ی جدید در این زمینه انجام نمی‌دهد و به دنبال بازنگری در سیاست‌ها است تا در صورت نیاز اصلاحات انجام شود.

حل مشکلات صنعت خودرو تحت لوای افزایش تولید

معاون امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: اگرچه سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده در این راستا پیشنهاداتی مطرح کرده است و از آن جایی که دستگاه‌های نظارتی نیز در کمیته خودرو حضور دارند تلاش می‌شود زمینه اجرای پیشنهادات فراهم شود اما در کمیته حضور بیشتر به دنبال تدوین سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی برای خروج صنعت خودرو از بحران هستیم؛ در صورتی که تولید افزایش پیدا کند تمام پارامترهای مورد نظر محقق می‌شود و آرامش خیال مردم فراهم شده و تقاضای کاذب نیز در بازار از بین می‌رود.