تشخیص چراغ قرمز تقاطع شهری توسط خودروهای «بیامو» «بیامو» ویژگی جدیدی در سیستم کنترل کروز رونمایی کرده که به وسیله دو دوربین به خودرو کمک میکند وضعیت چراغهای راهنمایی و رانندگی را در تقاطعهای شهری تشخیص دهد. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از انگجت، سیستمهای کنترل کروز خودرو در بزرگراهها عملکرد خوبی دارند، اما هنگامیکه […]
تشخیص چراغ قرمز تقاطع شهری توسط خودروهای «بیامو»
«بیامو» ویژگی جدیدی در سیستم کنترل کروز رونمایی کرده که به وسیله دو دوربین به خودرو کمک میکند وضعیت چراغهای راهنمایی و رانندگی را در تقاطعهای شهری تشخیص دهد.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از انگجت، سیستمهای کنترل کروز خودرو در بزرگراهها عملکرد خوبی دارند، اما هنگامیکه راننده وارد شهر میشود آنها چندان کمک حال نیستند. بخش اعظم کاهش کارآمدی این سیستمها به چراغهای راهنمایی مربوط است.
سیستمهای کنترل کروز خودرو چراغهای راهنمایی را نمیشناسند و در نتیجه ممکن است راننده از چراغ قرمز رد شود و جان سرنشینان و خود را به خطر بیندازد. از سوی دیگر مقامات شهری نیز نسبت به فعالیت این سیستمها در شهر نیز دیدگاه خوبی ندارند.
در همین راستا شرکت خودروسازی «بیام دبلیو» تصمیم دارد این روند را تغییر دهد. نسخههای آینده سیستم کنترل کروز خودروهای این شرکت میتوانند با شناسایی چراغ راهنمایی حرکت یا توقف کنند.
این شرکت قابلیت مذکور را در رویداد NextGenدر مونیخ آلمان نمایش داده است. خودروی آزمایشی هنگام تردد در مونیخ، بهطور خودکار پشت چراغ قرمز توقف کرد و حتی لازم نبود راننده ترمز کند. با سبز شدن چراغراهنمایی، راننده خودروی آزمایشی، دکمهای روی فرمان خودرو را فشار داد و وسیلهنقلیه با سرعتی که از قبل تعیین شده بود حرکت کرد تا به چراغ راهنمایی بعدی رسید.
«بیام دبلیو» به جای استفاده از اطلاعات مربوط به چراغهای راهنمایی و رانندگی از دو دوربین استفاده میکند که جلوی خودرو تعبیه شدهاند. این دوربینها وضعیت سیگنالهای ترافیکی را بررسی میکنند. از آنجا که چراغهای راهنمایی طبق استاندارد بینالمللی به دو صورت افقی و عمودی عرضه میشوند، این سیستم در بیشتر کشورها کارآمد خواهد بود.
برای جهتیابی در تقاطعهایی که با بیش از چهار مسیر و هنگامیکه چند چراغ راهنمایی وجود دارد، این ویژگی کنترل کروز از نقشه اطلاعات استفاده میکند تا موقعیت خودرو را تعیین کند. این روند سبب میشود سیستم به راحتی تشخیص دهد باید به کدام سیگنال توجه کند. البته راننده همچنان مسؤول کنترل خودرو است و وضعیت آن را تعیین میکند.
هنوز مشخص نیست این سیستم چه زمانی عرضه میشود، اما به گفته سخنگوی بیامدبلیو بخش سختافزاری که از این سیستم استفاده میکند در جدیدترین خودروهای این شرکت وجود دارد. این بدان معناست که پس از آماده شدن ویژگی مذکور میتوان با یک آپدیت اینترنتی آن را در خودرو آزمایش کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.