اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان برای اشتغال در روستا

اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان برای اشتغال در روستا معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه ۱۸ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی‌ها تخصیص داده شده است، گفت: تاکنون ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در روستا‌ها ایجاد شده است. به گزارش مهر، محمد امید در مراسم افتتاح «دومین دوره آموزش تسهیل‌گران اقتصادی […]

اختصاص ۱۸ هزار میلیارد تومان برای اشتغال در روستا

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری با اشاره به اینکه ۱۸ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی‌ها تخصیص داده شده است، گفت: تاکنون ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در روستا‌ها ایجاد شده است.

به گزارش مهر، محمد امید در مراسم افتتاح «دومین دوره آموزش تسهیل‌گران اقتصادی و اجتماعی بنیاد برکت» که در مرکز علوم تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار شد، اظهار داشت: رویکرد بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در اشتغالزایی مناطق محروم و روستایی بسیار خوب بوده و پس از مدرسه‌سازی، توجه جدی به اشتغال روستایی انجام شده است.

وی تأکید کرد: بنیاد برکت در ساخت ۱۰۰۰ مدرسه، به زیرساخت‌های روستایی، بهداشت روستاها، راه و آب و برق، توجه اساسی داشته است و در حال‌حاضر ۸۵ درصد روستا‌ها از گاز برخوردار هستند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری افزود: جمهوری‌اسلامی‌ایران در عرصه خدمت به روستائیان، کارهای بزرگی انجام داده که البته این مربوط به نظام است و نه یک دولت خاص اما با تمام این تلاش‌ها، شاهد کاهش جمعیت روستا‌ها هستیم؛ به‌طوری که جمعیت در گذشته ۶۵ درصد روستایی و ۳۵ درصد شهری بوده اما امروز به ۲۶ درصد در مناطق روستایی و ۷۴ درصد مناطق شهری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت روستایی تغییری نکرده و همچنان ۲۱ میلیون نفر است، گفت: این نشان می‌دهد که نتوانسته‌ایم ظرفیت‌های جدیدی در روستا‌ها ایجاد کنیم.

امید از نگاه ویژه دولت به روستا‌ها خبر داد و افزود: بر این اساس، یک‌ونیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده که با اعتبار بانک‌ها، حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان می‌شود که عملیات اجرایی آن از سال گذشته آغاز شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری تصریح کرد: تاکنون براساس آمارهای موجود، ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در روستا‌ها ایجاد شده و توانسته‌ایم بار بیکاری روستایی را کاهش دهیم.

وی گفت: براساس بررسی‌هایی که انجام شده، طرح‌های اشتغالزایی نیازمند نظارت‌های دقیق و مداوم هستند که اگر این موضوع نیز در نظر گرفته شود، آسیب‌پذیری آن کم می‌شود.

امید اظهار داشت: طرح‌های کوچک اشتغال شش مرحله دارد که به ترتیب استعدادسنجی، آموزش، تأمین منابع، نظارت، بازاریابی و در نهایت کارآفرینی، از جمله این مراحل هستند که باید تسهیل‌گران به این مراحل توجه داشته باشند تا طرح‌های موفقی ایجاد شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: دولت مکلف شده در برنامه ششم توسعه ۱۰۰ هزار تسهیلگر را در کشور پرورش دهد که بنیاد برکت و ستاد اجرایی تاکنون پیشتاز بوده‌اند.