اشتغال ۸۰ هزار کارگر قطعه‌ساز خودرو در معرض تهدید

اشتغال ۸۰ هزار کارگر قطعه‌ساز خودرو در معرض تهدید مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار درباره اشتغال ۸۰ هزار نفر کارگر در ۳۰۰ کارگاه قطعه‌سازی گفت: براساس دستور وزیرکار این وزارتخانه در جهت صیانت از نیروی کار، تثبیت اشتغال و پایداری تولید گام برداشته‌ایم. به گزارش مناقصه‌مزایده، کریم یاوری افزود: صنعت […]

اشتغال ۸۰ هزار کارگر قطعه‌ساز خودرو در معرض تهدید

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار درباره اشتغال ۸۰ هزار نفر کارگر در ۳۰۰ کارگاه قطعه‌سازی گفت: براساس دستور وزیرکار این وزارتخانه در جهت صیانت از نیروی کار، تثبیت اشتغال و پایداری تولید گام برداشته‌ایم.

به گزارش مناقصه‌مزایده، کریم یاوری افزود: صنعت قطعه‌سازی، مشاغل غیرمستقیم فراوانی را نیز رونق می‌بخشد. براساس دستور صریح وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی در جهت صیانت از نیروی انسانی شاغل در صنایع قطعه‌سازی وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی جلسات متعددی را برای حل مشکل صنعت مذکور با انجمن‌های صنفی کارفرمایان صنعت مذکور برگزار نموده و از جمله تصمیمات متخذه در پایان سال ۹۷ تقسیط بدهی‌های بیمه‌ای قطعه‌سازان و حتی پرداخت حق بیمه جاری طی سه ماهه پایانی سال قبل بر مبنای هفت درصد پرداخت نقدی و مابقی به‌صورت اقساط ۱۲ماهه بوده است.

 یاوری افزود: برای حل مشکلات صنایع قطعه‌سازی ابتدا باید سهامداران، مالکان، مدیران و کارفرمایان بنگاه‌ها اهتمام و توجه ویژه و لازم به‌عمل آورند و دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های صادرکننده مجوز فعالیت نیز کمال همراهی و همکاری را به عمل آورند در غیراینصورت باید از طریق کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استانی به ریاست استانداران و ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور به ریاست وزیر صنعت،معدن‌وتجارت موضوع پیگیری و مشکلات حل‌وفصل گردد.

 مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه‌بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی ادامه داد: عمده مشکلات مرتبط با واحد‌های قطعه‌سازی کمبود نقدینگی، بدهی‌های مالیاتی، بانکی و بیمه‌ای و طلب از خودروسازان و نوسانات قیمت ارز و کاهش سفارشات و فروش محصولات است.

 یاوری گفت: امیدواریم با پرداخت مطالبات قطعه‌سازان از سوی تولیدکنندگان خودرو و همراهی بانک‌ها و جلوگیری از واردات و قاچاق کالا و تولیدات مشابه داخل، حمایت همه‌جانبه‌ای از این صنعت اشتغالزا به‌عمل آید.

وی گفت: براساس دستور وزیر تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی این وزارتخانه در جهت صیانت از نیروی کار و تثبیت اشتغال و پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها همه‌گونه همراهی و همکاری و مساعدت را با مدیران و کارفرمایان تاکنون مبذول داشته از این به بعد نیز ادامه خواهد یافت.