ناسا به قمر کیوان می‌رود!

ناسا به قمر کیوان می‌رود! سازمان فضایی آمریکا (ناسا) از برنامه‌ای به نام «تیتان» برای اکتشاف سطح قمر سیاره کیوان (زحل) خبر داده است. ناسا در یک تله‌کنفرانس رسانه‌ای جزئیات این برنامه را توضیح داد که توسط یک روتور کرافت روباتیک به نام «دراگون فلای» (Dragonfly) انجام می‌شود؛ این روتور کرافت نمونه‌ها را جمع‌آوری می‌کند […]

ناسا به قمر کیوان می‌رود!

سازمان فضایی آمریکا (ناسا) از برنامه‌ای به نام «تیتان» برای اکتشاف سطح قمر سیاره کیوان (زحل) خبر داده است.

ناسا در یک تله‌کنفرانس رسانه‌ای جزئیات این برنامه را توضیح داد که توسط یک روتور کرافت روباتیک به نام «دراگون فلای» (Dragonfly) انجام می‌شود؛ این روتور کرافت نمونه‌ها را جمع‌آوری می‌کند و ترکیبات خاک را در جستجو برای کشف علائمی درخصوص قابل سکونت بودن این قمر اندازه می‌گیرد. گفته می‌شود که این قمر یخی و بزرگ بیشترین شباهت را به زمین در منظومه شمسی دارد و یافته‌های گذشته در مأموریت کاسینی نشان می‌دهند که این قمر برخی از مواد لازم برای پیدایش حیات را داراست.

دراگون فلای در سال ۲۰۲۶ در بخشی از برنامه «نیو فرانتیرز» (New Frontiers) ناسا به فضا پرتاب خواهد شد و انتظار می‌رود در سال ۲۰۳۴ به تیتان برسد. دراگون فلای در طول این مدت مسافت ۸۴۰ میلیون مایل را طی می‌کند تا نهایتاً بر سطح تیتان فرود آید. زمانیکه دراگون فلای به سطح تیتان برسد، این دوال کوادکوپتر مدت دو سال و هفت ماه پروازهای کوتاهی را تا مسافت پنج مایل اطراف این قمر انجام می‌دهد.

این پرواز‌ها حدود یک روز در میان روز تیتانی صورت می‌گیرند که حدود ۱۶ روز در زمین است. این دوال کوادکوپتر در این پرواز‌ها با سرعت حدود ۲۰ مایل در ساعت حرکت می‌کند و به ارتفاعاتی به بلندی دو مایل می‌رسد. در این مدت دو سال و هفت ماه. دراگون فلای به کشف مکان‌های مختلف در تیتان از جمله تپه‌های و دهانه‌ها می‌پردازد. مشاهدات انجام شده از مأموریت کاسینی نشان می‌دهند که این مناطق روزی دارای آب مایع و مواد آلی پیچیده بودند.

زمانی‌که مأموریت اولیه ۲٫۷ ساله به پایان برسد این هواپیمای بدون سرنشین ۱۰۸ مایل را طی خواهد داد که حدود دو برابر مسافت طی شده توسط تمام کاوشگرهای مریخ است.

تیتان، بزرگ‌‌ترین قمر کیوان (زحل) است که در فاصله ۱٫۲ میلیارد کیلومتری از خورشید واقع شده است. تیتان بسیار کندتر از زمین به دور خود می‌چرخد، به‌طوری که یک روز تیتان در حدود ۱۶ روز زمین است. تیتان از نظر میزان جرم، یازدهمین جسم پرجرم در سامانه خورشیدی است..