عضو کمیسیون عمران مجلس متولی اصلی ساماندهی بازار لاستیک در بازار مشخص نیست تایر هم از جمله کالاهای مهم است که بهخصوص در حملونقل جادهای از اهمیت بسیاری برخوردار است و در طی ماههای اخیر نوسانات بسیاری را تجربه کرده است. که باعث بهوجود آمدن بازار سیاه برای این کالای مصرفی شده است. این در […]
عضو کمیسیون عمران مجلس
متولی اصلی ساماندهی بازار لاستیک در بازار مشخص نیست
تایر هم از جمله کالاهای مهم است که بهخصوص در حملونقل جادهای از اهمیت بسیاری برخوردار است و در طی ماههای اخیر نوسانات بسیاری را تجربه کرده است. که باعث بهوجود آمدن بازار سیاه برای این کالای مصرفی شده است. این در حالی است که قیمت لاستیکهای داخلی به تازگی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد گران شده است که علت افزایش قیمت تمامشده محصولات تایری اعم از سبک و سنگین، بالا بودن قیمت مواد اولیه و نهادههای تولید عنوان شده است.
به گزارش خانهملت در این باره سیدحسین افضلی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی تایرهای تولید داخلی در بازار سیاه در حال توزیع و فروش است اما در این میان رانندگان با کمبود لاستیک مواجه هستند.
عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی قیمت لاستیک در بازار، گفت: متأسفانه در شرایط کنونی متولی اصلی ساماندهی بازار لاستیک از جمله خرید و توزیع آن در بازار مشخص نیست،
نماینده مردم اقلید در مجلس شورایاسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی بازار با کمبود محصول لاستیک مواجه بوده و این مسأله موجب افزایش قیمتها شده است، حال در نشستهای مکرر کمیسیون عمران مجلس، صنف رانندگان اعلام میکردند که اگر لاستیکهای تولید داخل در بازار به درستی توزیع شود، نیازی به واردات جدید تایر نخواهد بود.
توزیع لاستیک در بازار باید به صنف رانندگان واگذار شود
وی افزود: به نظر من موضوع توزیع لاستیک در بازار باید به صنف رانندگان واگذار شود، در این صورت میتوان به مدیریت درستی بازار و جلوگیری از افزایش غیرمنطقی قیمتها امید داشت.
افضلی ادامه داد: افزایش قیمت لاستیک نهتنها برای رانندگان مشکل ایجاد میکند، بلکه این مسأله به صورت تدریجی بر اقتصاد کشور نیز اثر منفی میگذارد، بهطوری که کاهش تردد و فعالیت ماشینهای سنگین موجب بالا رفتن کرایه حملونقل شده و این مسأله در قیمت نهایی محصولات اثر میگذارد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، بر ضرورت کنترل جدی بازار تایر در کشور تأکید کرد و گفت: قطعاً باید جلوی تخلفات و بروز رانتهای موجود در حوزه لاستیک گرفته شود، طبق گزارشهای واصله، در شرایط کنونی تایرهای تولید داخلی در بازار سیاه در حال توزیع و فروش است اما در این میان رانندگان با کمبود لاستیک مواجه هستند.
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اگر روند ورود لاستیک تولید داخل به بازار ساماندهی و مدیریت شود، آن وقت میتوان از دلال بازی جلوگیری کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.