پرطرفدار‌ترین شبکه‌های اجتماعی؛ فیس‌بوک همچنان در رتبه اول!

پرطرفدار‌ترین شبکه‌های اجتماعی؛ فیس‌بوک همچنان در رتبه اول! تازه‌‌ترین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که فیس‌بوک همچنان در صدر پرطرفدار‌ترین شبکه‌های اجتماعی و واتساپ نیز به عنوان نخستین پیام‌رسان محبوب جهان ایستاده است. به گزارش ایسنا، این روز‌ها کمتر کسی را می‌توان یافت که از دنیای مجازی، پیام‌رسان‌‌ها و شبکه‌های اجتماعی به دور باشد یا […]

پرطرفدار‌ترین شبکه‌های اجتماعی؛ فیس‌بوک همچنان در رتبه اول!

تازه‌‌ترین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که فیس‌بوک همچنان در صدر پرطرفدار‌ترین شبکه‌های اجتماعی و واتساپ نیز به عنوان نخستین پیام‌رسان محبوب جهان ایستاده است.

به گزارش ایسنا، این روز‌ها کمتر کسی را می‌توان یافت که از دنیای مجازی، پیام‌رسان‌‌ها و شبکه‌های اجتماعی به دور باشد یا در یکی از آنها حساب کاربری نداشته باشد.

تازه‌‌ترین آمار‌ها و گزارش‌های به‌دست آمده توسط مؤسسه تحقیقاتی statista نشان می‌دهد که فیس‌بوک، یوتیوب و واتساپ به ترتیب بیشترین کاربرد و محبوبیت را در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های ارتباط جمعی دارند.

بسیاری از تحلیلگران، استقبال بی‌نظیر و افزایش صعودی استفاده از شبکه‌های اجتماعی تا حد زیادی مرهون آمدن گوشی‌های هوشمند مجهز سیستم‌عامل پیشرفته و همچنین پشتیبانی از اینترنت همراه و بی‌سیم وای‌فای پرسرعت است، چرا که کاربران برای اتصال به اینترنت و برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان خود، دیگر نیازی نیست رایانه خود را روشن کنند، بلکه تنها با لمس انگشت خود برروی گوشی هوشمند قادر خواهند بود به راحتی وارد پروفایل شبکه‌های اجتماعی خود شوند و در آن فعالیت کنند.

براساس یافته‌های جدید محققان و پژوهشگران، سه سرویس فیس‌بوک، یوتیوب و اینستاگرام در صدر محبوب‌‌ترین و پرکاربرد‌‌ترین شبکه اجتماعی و سه اپلیکیشن واتساپ، فیس‌بوک‌مسنجر و وی‌چت نیز در صدر محبوب‌‌ترین پیام‌رسان‌های جهان جای گرفته‌اند.

طبق گزارشی که در وب‌سایت digitalinformationworld آمده است، این تحقیقات که تنها استفاده کاربران از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان را در نخستین ماه سال‌جاری میلادی یعنی ژانویه ۲۰۱۹ نشان می‌دهد، براساس تعداد کاربران فعال در ماه، تعداد حساب‌های کاربری و همچنین میزان بازدیدکنندگان آنلاین سایت و پلتفرم این شبکه‌های اجتماعی گزارش و اعلام شده است.

براساس گزارش وب‌سایت مذکور، از پرطرفدار‌ترین شبکه‌های اجتماعی در ژانویه ۲۰۱۹ میلادی می‌توان به ترتیب به فیس‌بوک، یوتیوب، اینستاگرام، کیوزون، تیک‌تاک، ویبو، ردیت، توئیتر، دوبان، لینکدین، بایدو و پینترست اشاره کرد.

محبوب‌‌ترین و پرکاربرد‌ترین پیام‌رسان‌‌ها نیز در جهان در این ماه نیز به ترتیب واتساپ، فیس‌بوک‌مسنجر، وی‌چت، کیوکیو، اسکایپ، اسنپ‌چت، وایبر و لاین هستند.