سرنوشت غول فناوری چین به کجا خواهد رسید ؟!

سرنوشت غول فناوری چین به کجا خواهد رسید ؟! در شرایطی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده در حاشیه اجلاس G20 اعلام کرد که شرکت‌های آمریکایی می‌توانند به همکاری با هواوی ادامه دهند، اما شرکت هواوی به پایان مهلت ۹۰ روزه خود برای استفاده از اندروید به عنوان سیستم‌عامل اصلی خود نزدیک می‌شود. به گزارش […]

سرنوشت غول فناوری چین به کجا خواهد رسید ؟!

در شرایطی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده در حاشیه اجلاس G20 اعلام کرد که شرکت‌های آمریکایی می‌توانند به همکاری با هواوی ادامه دهند، اما شرکت هواوی به پایان مهلت ۹۰ روزه خود برای استفاده از اندروید به عنوان سیستم‌عامل اصلی خود نزدیک می‌شود.

به گزارش انتخاب، کاملاً مشخص است که در حال‌حاضر دونالدترامپ فضا را برای فعالیت شرکت‌های چینی و به ویژه هواوی در ایالات متحده تا حدودی باز کرده است. بنابراین هواوی در شرایط بهتری نسبت به ماه‌های اخیر قرار گرفته است. اما یک مشکل بزرگ برای هواوی همچنان به قوت خود باقی است. در واقع هنوز مشخص نیست که آیا وزارت تجارت و بازرگانی ایالات متحده اجازه خواهد داد هواوی از سرویس‌های گوگل‌پلی برای اندروید استفاده کند یا خیر.

اساساً مشخص نیست که آیا این خدمات را می‌توان تحت زیرمجموعه‌ای گسترده‌تر طبقه‌بندی کرد و مورد استفاده قرارداد؟ به نظر می‌رسد مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده این است که اگر همه چیز به عنوان مسأله امنیت ملی در نظر گرفته شود، در حال‌حاضر هیچ راهنمایی و راهکار خاصی وجود ندارد.

توجه داشته باشید که مهلت ۹۰روزه هواوی برای استفاده از اندروید نیمی از مسیر خود را پیموده و تنها کمی بیشتر از یک ماه برای تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص زمان باقی مانده است. تاریخ انقضای این مهلت ۱۹ آگوست (۱۹ مردادماه) است و در نتیجه باید دید تا این تاریخ چه اتفاقاتی در انتظار هواوی خواهد بود. در خبر‌‌ها اعلام شده که هواوی روی سیستم عامل موسوم به Ark OS نیز کار خواهد کرد تا در صورتی که با گوگل به توافق نرسید از این سیستم عامل استفاده کند.