روش جدید هکر‌ها برای نفوذ آسان‌تر به اطلاعات شرکت‌های بزرگ

روش جدید هکر‌ها برای نفوذ آسان‌تر به اطلاعات شرکت‌های بزرگ کارشناسان به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که هکر‌ها و مجرمان سایبری با نفوذ به شرکت‌های کوچک وابسته به شرکت‌های بزرگ‌تر، سعی دارند به زیرساخت‌های آنها دسترسی پیدا کنند. به گزارش ایسنا، کارشناسان و پژوهشگران امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که هکر‌ها و […]

روش جدید هکر‌ها برای نفوذ آسان‌تر به اطلاعات شرکت‌های بزرگ

کارشناسان به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که هکر‌ها و مجرمان سایبری با نفوذ به شرکت‌های کوچک وابسته به شرکت‌های بزرگ‌تر، سعی دارند به زیرساخت‌های آنها دسترسی پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، کارشناسان و پژوهشگران امنیتی به تازگی دریافته و اعلام کرده‌اند که هکر‌ها و مجرمان سایبری با استفاده از تکنیک جدیدی با عنوان island hopping سعی دارند به اطلاعات موجود در زیرساخت‌های شرکت‌های کوچک‌تر وابسته به شرکت‌های بزرگ‌تر نفوذ و دسترسی پیدا کنند تا بتوانند به اطلاعات ارزشمند شرکت‌های بزرگ‌تر دسترسی پیدا کرده و آنها را به سرقت ببرند.

براساس یافته‌های این محققان، هکر‌ها با بهره‌گیری از تکنیک مذکور تاکنون توانسته‌اند به اطلاعات شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف نفوذ یابند که در این میان ۴۲درصد از شرکت‌های مالی، ۳۲درصد از شرکت‌های تولیدی و ۳۲درصد از شرکت‌های خرده‌فروشی هک شده و هکر‌ها و مجرمان سایبری موفق شده‌اند به داده‌های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

طبق اعلام وب‌سایت itpro، کارشناسان امنیتی نیز از افزایش روزافزون حملات هکر‌ها با استفاده این روش به شرکت‌های مختلف هشدار داده و از آنها خواسته‌اند هرچه سریع‌تر به افزایش ارتقای سطح امنیت سایبری و محافظت از اطلاعات محرمانه و فوق‌سری خود اقدام کنند.

آنها همچنین در گزارش‌های خود اعلام کرده‌اند که هم‌اکنون در بالغ بر نیمی از حملات سایبری در جهان از این روش استفاده می‌شود.