دوئل اوپک با آمریکا برای بازپس‌گیری سهم بازار شیل

دوئل اوپک با آمریکا برای بازپس‌گیری سهم بازار شیل جدید‌ترین گزارش‌های خبری منتشر شده، نشان می‌دهد اوپک تصمیم دارد میزان سهم بازار نفت را از شیل آمریکا باز پس بگیرد، شواهد گویای آن است که اوپک تصمیم دارد ابتدا بهای نفت را افزایش دهد و سپس از سهم بازار شیل استفاده کند. به گزارش اویل […]

دوئل اوپک با آمریکا برای بازپس‌گیری سهم بازار شیل

جدید‌ترین گزارش‌های خبری منتشر شده، نشان می‌دهد اوپک تصمیم دارد میزان سهم بازار نفت را از شیل آمریکا باز پس بگیرد، شواهد گویای آن است که اوپک تصمیم دارد ابتدا بهای نفت را افزایش دهد و سپس از سهم بازار شیل استفاده کند.

به گزارش اویل پرایس، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و هم‌پیمانانش هفته گذشته در جلسه‌ای تصمیم گرفتند میزان کاهش تولید را تا مارس (اسفند ۹۸- فروردین ۹۹) ۲۰۲۰ بار دیگر تمدید کنند.

به گفته اوپک و هم‌پیمانانش، بازارهای جهانی همچنان با میزان عرضه اضافی نفت در بازار روبه‌رو شده‌اند، میزان تقاضا تا پایان ۲۰۱۹ ضعیف خواهد شد.

این گزارش حاکی است تمرکز فعلی اوپک و متحدانش تحت رهبری روسیه تقلیل ذخایر نفتی و بالابردن بهای جهانی نفت است، حتی اگر این مسأله سبب از دست رفتن سهم بازار شود.

بلومبرگ در گزارشی به نقل از خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان در وین نوشت: «من تردیدی ندارم که شیل آمریکا با افزایش روبه‌رو می‌شود. این نفت سپس به میزان ثابتی می‌رسد و بعد افت می‌کند. این مسأله‌ای که در طول تاریخ در حوزه‌های نفتی دیگر ثابت شده است».

براساس این گزارش، سازمان کشورهای صادرکننده نفت باید حداقل پنج یا ۱۰ سال دیگر صبر کند تا شیل آمریکا نقطه اوج خود را تجربه کند.

این در حالی است که به باورشماری از تحلیلگران شیل در سال ۲۰۲۵ با بعد از آن به نقطه اوج خود می‌رسد.