خرید ماهواره‌های سنجشی در دستور کار سازمان فضایی

خرید ماهواره‌های سنجشی در دستور کار سازمان فضایی مدیرکل توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه سازمان فضایی ایران با بیان اینکه هدف ما از شبکه‌سازی در حوزه کسب‌وکارهای فضاپایه برقراری ارتباط میان سازمان‌های دولتی با شرکت‌ها است، گفت: در گردهمایی امروز شاهد حضور هفت دستگاه دولتی به عنوان مشتریان بالقوه هستیم. به گزارش ایرنا؛ شبنم یزدانی در گردهمایی […]

خرید ماهواره‌های سنجشی در دستور کار سازمان فضایی

مدیرکل توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه سازمان فضایی ایران با بیان اینکه هدف ما از شبکه‌سازی در حوزه کسب‌وکارهای فضاپایه برقراری ارتباط میان سازمان‌های دولتی با شرکت‌ها است، گفت: در گردهمایی امروز شاهد حضور هفت دستگاه دولتی به عنوان مشتریان بالقوه هستیم.

به گزارش ایرنا؛ شبنم یزدانی در گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه فضایی که در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، افزود: ایجاد زیرساخت‌ها، آموزش و ترویج، خرید کلان و پایداری، نظارت، ایجاد منابع سرمایه‌گذاری، شبکه‌سازی و توسعه بازار از جمله نیازهای ایجاد کسب‌وکارهای نوآورانه به شمار می‌رود.

وی خدمات خرید کلان را شامل خرید داده‌ها ذکر کرد و ادامه داد: بر این اساس خرید ماهواره‌های سنجشی در دستور کار سازمان فضایی قرار دارد و امیدواریم تا دو سال آینده در مدار قرار گیرد.

مدیر کل توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه سازمان فضایی ایران با تأکید بر وجود نظارت صنفی بر شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فضایی، یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان در حال استقرار هستند و امیدواریم زیرساخت‌های لازم برای نظارت صنفی و ساختارهای هوشمند برای رتبه‌بندی شرکت‌ها ایجاد شود.

یزدانی با اشاره به اقدامات سازمان فضایی برای شبکه‌سازی، اظهار کرد: در این طرح به دنبال برقراری ارتباط میان سازمان‌های دولتی به عنوان مشتری و شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان عرضه‌کنندگان فناوری و تکمیل زنجیره شرکت‌ها و استارت‌آپ‌‌ها هستیم.

وی با اشاره به برگزاری گردهمایی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه فضایی، گفت: در این گردهمایی سه‌روزه هفت سازمان دولتی به عنوان مشتریان بالقوه محصولات شرکت‌ها حضور دارند.