استمرار برگزاری نمایشگاه ساخت داخل با همت مجموعه نفت و گاز در سرخس

استمرار برگزاری نمایشگاه ساخت داخل با همت مجموعه نفت و گاز در سرخس فرماندار شهرستان مرزی سرخس خواستار استمرار برگزاری نمایشگاه ساخت داخل و توجه ویژه به حوزه اقتصاد مقاومتی با مشارکت مجموعه صنعت نفت و گاز در شهرستان شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، محمدرضا رجبی‌مقدم در بازدید […]

استمرار برگزاری نمایشگاه ساخت داخل با همت مجموعه نفت و گاز در سرخس

فرماندار شهرستان مرزی سرخس خواستار استمرار برگزاری نمایشگاه ساخت داخل و توجه ویژه به حوزه اقتصاد مقاومتی با مشارکت مجموعه صنعت نفت و گاز در شهرستان شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، محمدرضا رجبی‌مقدم در بازدید از اولین نمایشگاه ساخت سرخس در این شهرستان گفت: اقدام ارزشمند پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در سال رونق تولید و برپایی این نمایشگاه گامی در جهت حمایت از کارآفرینان، شناسایی توانمندی و قابلیت‌های شهرستان است.

وی افزود: در شهرستان سرخس شاهد حضور جدی صنعت نفت و گاز در قالب مسؤولیت‌های اجتماعی و خرید کالاهای مورد نیاز از واحدهای صنفی شهرستان هستیم که این موضوع رشد فعالیت‌های واحدهای صنفی، چرخش سرمایه و اشتغالزایی را به دنبال داشته است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه شهرستان سرخس دارای پتانسیل، ظرفیت‌ و توانمندی‌های برجسته‌ای در حوزه اقتصادی است، افزود: نیازمند حضور سرمایه‌گذاران بومی سرخس در بخش تولید هستیم و اگر این قشر پای کار نیایند مطمئن هستیم سرمایه‌گذار خارج استان، رغبتی برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان مرزی را نخواهد داشت.

رجبی‌مقدم ادامه داد: رونق تولید در گرو تقویت فضای کارآفرینی است و باید زمینه را برای حضور نخبگان در شهرستان فراهم کنیم تا این قشر با ارائه ایده‌های نو و جدید در حوزه کارآفرینی به بخش تولید کمک نمایند.

وی خاطر نشان ساخت: حضور سرمایه‌گذاران مختلف از استان و حتی سرمایه‌گذاران خارجی در این شهرستان امری ضروری است که باید با جدیت پیگیری شود.

فرماندار شهرستان سرخس در ادامه به اهمیت وجود منطقه ویژه اقتصادی اشاره و اضافه کرد: بحث مالکیت زمین‌ها در منطقه سرخس مرتفع شده و مدیریت جدید آستان قدس رویکرد بسیار خوبی در این زمینه دارند تا با در اختیار گذاشتن زمین به سرمایه‌گذاران بومی زمینه را برای حضور آنان و توسعه کسب‌وکار‌ها در قالب راه‌اندازی واحدهای خرد و کوچک فراهم نمایند.

رجبی مقدم تأکید کرد: اگر بخواهیم بخش داخلی و تولید رونق پیدا کند باید بازار هدف را شناسایی و زمینه حذف دلال‌ها را فراهم کنیم تا نتیجه تولید را در بازار مشاهده کنیم.