اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی بسیار سخیف بود

رئیس‌جمهوری اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی بسیار سخیف بود رئیس‌جمهوری اقدام انگلیس در توقیف کشتی نفتکش ایرانی را بسیار کودکانه، سخیف و اشتباه توصیف کرد و گفت: انگلیسی‌‌ها آغازگر ناامنی در دریا هستند و امیدواریم این کار را ادامه نداده و تکرار نکنند، زیرا تکرار آن سبب ناامنی در جهان می‌شود و به زیان […]

رئیس‌جمهوری

اقدام انگلیس در توقیف نفتکش ایرانی بسیار سخیف بود

رئیس‌جمهوری اقدام انگلیس در توقیف کشتی نفتکش ایرانی را بسیار کودکانه، سخیف و اشتباه توصیف کرد و گفت: انگلیسی‌‌ها آغازگر ناامنی در دریا هستند و امیدواریم این کار را ادامه نداده و تکرار نکنند، زیرا تکرار آن سبب ناامنی در جهان می‌شود و به زیان همه خواهد بود.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، روز گذشته در نشست هیأت دولت، گفت: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه است و از این‌رو به فضای کشور تجاوز کرد که البته با پاسخ قاطع روبه‌رو شد و از سوی دیگر به‌طور نیابتی، کشتی نفتکش ایرانی را توقیف کردند که کار بسیار سخیف و غلطی انجام دادند.

وی افزود: انگلیسی‌‌ها در آب‌های سرزمینی اسپانیا به ناروا این کشتی را توقیف کردند، در حالی که خودشان در این سرزمین و منطقه جبل‌الطارق اشغال‌گر هستند، زیرا این سرزمین متعلق به اسپانیاست و دولتی اشغال‌گر که به ناروا در این منطقه حضور دارد این کار سخیف را انجام داده و این در حالی است که مردم اسپانیا نیز از این کار انگلیس اعلام انزجار دارند.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه اقدام انگلیسی‌‌ها کاری بسیار سخیف، غلط و اشتباه بود و به زیان آنهاست، تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم که در سطح جهان، خطوط کشتیرانی امنیت کامل داشته باشد و به انگلیسی‌‌ها گوشزد می‌کنم که شما آغازگر ناامنی هستید و تبعات آن را بعدا درک خواهید کرد.

روحانی ادامه داد: البته ممکن است انگلیسی‌‌ها به دستور آمریکا یا آنچه که گروه «ب» نامیده می‌شود این کار را کرده باشد که البته باز هم اقدام غلط و اشتباهی است. ضمن اینکه می‌دانیم که در داخل انگلیس شرایط انسجام ندارد و بهم ریخته است و دولت و پارلمانی به‌طور منسجم وجود ندارد، اما در عین این سراسیمگی و بهم‌ریختگی، توقیف کشتی نفتکش ایرانی کاری احمقانه بود.