۹۰درصد تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر بومی‌سازی شد

۹۰درصد تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر بومی‌سازی شد رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق -ساتبا گفت: اکنون ۹۰درصد تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز انرژی‌های تجدیدپذیر داخلی‌سازی شده است و تولیدات داخلی، قدرت رقابت با مشابه خارجی را دارند. به گزارش ایرنا، سیدمحمد صادق‌زاده گفت: پنل‌های خورشیدی ساخت داخل توان رقابت با بهترین تولیدات خارجی را […]

۹۰درصد تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر بومی‌سازی شد

رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق -ساتبا گفت: اکنون ۹۰درصد تجهیزات و ابزارهای مورد نیاز انرژی‌های تجدیدپذیر داخلی‌سازی شده است و تولیدات داخلی، قدرت رقابت با مشابه خارجی را دارند.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد صادق‌زاده گفت: پنل‌های خورشیدی ساخت داخل توان رقابت با بهترین تولیدات خارجی را دارند و سه الی چهار سال است که انرژی‌های تجدیدپذیر با کمک دولت و مردم رونق گرفته و انرژی‌های تجدیدپذیر در این سال‌ها ۶۰ درصد رشد داشته است.

صادق‌زاده خاطرنشان ساخت: توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق محروم کشور موجب رونق آنها شده و حفظ محیط‌زیست را هم به خوبی عملیاتی کرده‌اند.

رئیس ساتبا از تأمین ۱۳ هزار میلیارد تومان سرمایه برای انرژی‌های تجدیدپذیر توسط بخش‌خصوصی خبرداد و گفت: سرمایه‌گذاری در این بخش از سوی مردم و برای خودشان انجام شد.

وی با بیان اینکه نیروگاه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر در هیچ حادثه‌ای آسیب نخواهند دید، افزود: ایران کشوری با زمین‌های گسترده و سطح مناسبی از تابش خورشید است که می‌توان برای تولید بیشتر انرژی تجدیدپذیر از آن بهره گرفت.