سومین سکوی فاز ۱۴ پارس‌جنوبی نصب شد

سومین سکوی فاز ۱۴ پارس‌جنوبی نصب شد عملیات نصب سومین عرشه دریایی فاز ۱۴ روز گذشته (شنبه ۲۲ تیر) اجرایی شد. به گزارش خبرنگار اعزامی مناقصه‌مزایده به عسلویه، پس از راه‌اندازی این سکو، روزانه ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز (معادل ۲٫۱۴ میلیون مترمکعب) به ظرفیت تولید گاز از میدان مشترک پارس‌جنوبی می‌افزاید. سکوی گازی ۱۴b، نزدیک […]

سومین سکوی فاز ۱۴ پارس‌جنوبی نصب شد

عملیات نصب سومین عرشه دریایی فاز ۱۴ روز گذشته (شنبه ۲۲ تیر) اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مناقصه‌مزایده به عسلویه، پس از راه‌اندازی این سکو، روزانه ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب گاز (معادل ۲٫۱۴ میلیون مترمکعب) به ظرفیت تولید گاز از میدان مشترک پارس‌جنوبی می‌افزاید.

سکوی گازی ۱۴b، نزدیک به ۲۴۰۰ تن وزن دارد و بیست‌و‌یکم خردادماه از یارد صنعتی ایزوایکو در بندرعباس بارگیری و توسط شناور تندگویان برای نصب در موقعیت دریایی خود، وارد آبهای خلیج‌فارس و مرز آبی مشترک ایران و قطر شده است.

براساس این گزارش تمامی مراحل تأمین قطعات، ساخت، بارگیری، انتقال، نصب و راه‌اندازی این سکوهای غول‌پیکر گازی توسط شرکت‌ها و متخصصان داخلی انجام شده است.

گفتنی است، در سال گذشته دو سکوی گازی طرح توسعه فاز ۱۴ پارس‌جنوبی با ظرفیت استخراج روزانه هر کدام ۵۰۰ میلیون فوت مکعب (معادل ۲٫۱۴ میلیون مترمکعب) وارد مدار تولیدشده و گاز استحصال شده از این دو سکو پس از فرآورش در یکی از پالایشگاه‌های منطقه کنگان به شبکه سراسری گاز منتقل می‌شود.