برگزاری سمینار بازسازی تصفیه‌خانه‌ها در آبفای گیلان

برگزاری سمینار بازسازی تصفیه‌خانه‌ها در آبفای گیلان معاون بهره‌برداری این شرکت از برگزاری سمینار آموزشی ارتقا و بازسازی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب با هدف بررسی وضعیت موجود تصفیه‌خانه‌ها و بروز رسانی دانش این حوزه خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، مازیار غلامپور، معاون بهره‌برداری آبفای گیلان با اشاره به […]

برگزاری سمینار بازسازی تصفیه‌خانه‌ها در آبفای گیلان

معاون بهره‌برداری این شرکت از برگزاری سمینار آموزشی ارتقا و بازسازی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب با هدف بررسی وضعیت موجود تصفیه‌خانه‌ها و بروز رسانی دانش این حوزه خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان گیلان، مازیار غلامپور، معاون بهره‌برداری آبفای گیلان با اشاره به افزایش جمعیت، دبی فاضلاب ورودی و افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب اظهار داشت: بر این اساس حفظ کیفیت پساب در حد مطلوب مستلزم شناخت و بررسی وضعیت موجود، تصفیه‌خانه‌ها و نیز دانش کافی و به‌روزرسانی آن در زمینه ارتقا و بازسازی تصفیه‌خانه‌ها ی ساخته شده است.

وی در ادامه افزود: معاونت بهره‌برداری با همکاری شرکت مهرآب تصفیه سمیناری با عنوان « ارتقا و بازسازی تصفیه‌های فاضلاب»  با حضور دکتر هوبر نماینده شرکت invent از کشور آلمان برگزار نمود.

هوبر در این سمینار درخصوص تصفیه فاضلاب به روش ISBR و تجهیزات تخصصی به‌کار رفته نظیر میکسرهای هایپرکلاسیک که توانایی همزمان اختلاط و هوادهی در سیستم را دارد و همچنین افزایش راندمان فرآیند تصفیه و سهولت بهره‌برداری و نگهداری سیستم به ارایه توضیحاتی پرداخت.

معاون بهره‌برداری آبفای گیلان همچنین اظهار داشت: ارتقا و بازسازی تصفیه‌خانه‌ها باید با توجه به وضعیت موجود و مشکلات آن استفاده از فناوری‌های جدید، بازدهی سریع، شرایط اقتصادی، سادگی بهره‌برداری و کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های حداقلی تعمیر و نگهداری صورت گیرد.