شرط «عدم پوشش چادر در مسابقه آزمایشگاه شیمی» درست نبود

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش   معاون سابق وزارت آموزش و پرورش در خصوص شرط عدم پوشش چادر در مسابقه آزمایشگاه شیمی برای یک دانش‌آموز دختر، گفت: ما در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و چنین برخورد و نگاهی نباید در آموزش و پرورش وجود داشته باشد. ابراهیم سحرخیز، معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش […]

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش

 

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش در خصوص شرط عدم پوشش چادر در مسابقه آزمایشگاه شیمی برای یک دانش‌آموز دختر، گفت: ما در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و چنین برخورد و نگاهی نباید در آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

ابراهیم سحرخیز، معاون سابق آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در خصوص ماجرای ممانعت از حضور دانش آموز دختر با حجاب چادر در مسابقات آزمایشگاه شیمی، اظهارداشت: پوشیدن روپوش در آزمایشگاه جزو مقررات است و باید باشد اما این‌که عنوان شود برای حضور در مسابقه باید چادر برداشته شود، بحث دیگر است.

وی ادامه داد: اگر مسابقه در محلی برگزار می‌شود که دانش‌آموزان مختلط هستند باید تدابیری بیندیشند و فضا را جدا کنند و نمی‌توانیم به دانش‌آموز دختری بگوییم که در این فضای مختلط باید چادر را‌برداری بلکه باید شرایط مناسب را ایجاد کنیم.

سحرخیز افزود: به نظر می‌آید کسانی که این برنامه را مدیریت کردند اگر نگوییم عمدی چنین رفتاری شده است اما در عملکرد سهوی هم یک مقدار کج سلیقگی شده است؛ ما در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و چنین برخورد و نگاهی نباید در آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

وی گفت: در زمانی که بنده به عنوان معاون آموزش متوسطه فعالیت می‌کردم، هر سال مسابقات هنرستان‌ها را برگزار می‌کردیم که در سطح کشور هم دختر و هم پسر راه پیدا می‌کرد.

 

معاون سابق وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر تعداد دانش آموزان در سطح کشور زیاد بود، مرکز آزمون را جدا می‌کردیم و اگر تعداد زیاد نبود و باید در یک هنرستان برگزار می‌کردیم، محیط را با یک پارتیشن یا پرده تفکیک می‌کردیم.