بخشخصوصی در انتظار فراخوانهای عمومی شرکت ملی پست عضو هیأتمدیره شرکت ملی پست با اشاره به راهاندازی سکوی تجارت الکترونیک پست، گفت: با ستاپ، به جای این که شرکت پست، خودش مسؤولیت صفر تا صد توسعه را در دست بگیرید، امکانات لجستیکی و نرمافزارهای بنیادی خود برای توسعه در اختیار بخشخصوصی میگذارد. به گزارش ایسنا، […]
بخشخصوصی در انتظار فراخوانهای عمومی شرکت ملی پست
عضو هیأتمدیره شرکت ملی پست با اشاره به راهاندازی سکوی تجارت الکترونیک پست، گفت: با ستاپ، به جای این که شرکت پست، خودش مسؤولیت صفر تا صد توسعه را در دست بگیرید، امکانات لجستیکی و نرمافزارهای بنیادی خود برای توسعه در اختیار بخشخصوصی میگذارد.
به گزارش ایسنا، محمدرضا قادری در یک نشست خبری در حاشیه نمایشگاه الکامپ، با بیان اینکه رویکرد شرکتهای پستی عوض شده و اکنون رویکردشان به استفاده از تکنولوژی است، افزود: از سال ۲۰۱۲ شرکتهای پستی در دنیا اقدام به انجام تحول دیجیتال اقدام کردند و فعالیتهای خود را بر مبنای الزامات دنیای دیجیتال تغییر دادند و سعی کردند سامانههای زیادی را توسعه بدهند.
وی با بیان اینکه امروزه قابلیتهای قابلتوجهی وجود دارد، گفت: تا نیازی که جامعه به شرکت پست به عنوان زیرساخت دارد، هنوز فاصله زیادی است. شرکت پست پرکننده فضای مجازی و فیزیکی است. ما برنامه راهبردی شرکت پست را مورد بازنگری قرار دادیم و چشمانداز شرکت را از صرفاً یک اپراتور منتخب و پیشتاز در حوزه پستی به سکوی تجارت الکترونیک کشور تغییر دادیم.
عضو هیأتمدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه این شرکت تبدیل به پلتفرمی برای تجارت الکترونیک میشود، اظهار کرد: کسبوکارها و مردم در هر مقیاسی کالا و خدماتی برای ارائه دارند که بتوانند با یکدیگر تعامل برقرار کنند و مسؤولیت این فرآیند را به پست بسپارند. بدینترتیب پست از لجستیک به تجارت الکترونیک گسترش پیدا میکند و بازاریابی، فروش اینترنتی، سرویسهای پرداخت و نگهداشت مشتری وظایفی است که برعهده شرکت پست گذاشته میشود.
قادری با اشاره به راهاندازی سکوی تجارت الکترونیک پست بیان کرد: لازم است که لجستیک متحول شود و با نیاز روز تغییر کند و به همین دلیل ما سکوی تجارت الکترونیک پست یا ستاپ را شروع کردیم. در این حالت به جای این که شرکت پست که دولتی و بزرگ است، خودش مسؤولیت صفر تا صد توسعه را در دست بگیرید، امکانات لجستیکی و نرمافزارهای بنیادی خود را روی این بحث میگذارد و حدود ۱۰ خدمت با ۹۸ سرویس را با مشارکت بخشخصوصی انجام میدهد.
وی در ادامه توضیح داد: برای مثال سالهای سال این درخواست بوده که کالا از خانه تحویل گرفته شود. در حالحاضر برای رسیدن به این مقصود سرویس الوپست را با مشارکت الوپیک راه انداختهایم تا بستهها را در منزل از شما تحویل بگیرند. این پلتفرم یک پلتفرم ملی است که میتواند تأثیر زیادی در رشد اقتصادی کشور داشته باشد.
عضو هیأتمدیره شرکت ملی پست با بیان اینکه تمام کسبوکارها باید برای توسعه فضا کمک کنند، گفت: برای اینکه الزامات قانونی را رعایت کرده باشیم تمام توسعه را در قالب فراخوانهای عمومی که تمایل به کمک و توسعه دارد در معرض عموم قرار میدهیم و از حداکثر ظرفیت برای توسعه سکو استفاده میکنیم. مردم و کسبوکارها میتوانند راحت با هم تعامل کنند، به راحتی و ارزانی کسبوکار خود را توسعه دهند.
قادری در پاسخ به اینکه این طرح چه تأثیری بر اشتغال دارد، گفت: تحول دیجیتال تأثیر مستقیم روی مشاغل دارد که برخی را حذف میکند و برخی را با تحول مواجه میکند. این سرویس را قبلاً شرکت پست با ظرفیت ناچیز انجام میداده و اکنون ظرفیت اضافه شده است. با توجه به گسترش دامنه خدمات، ظرفیت خدمات پستی چندین برابر میشود که منجر به تقویت نیروی انسانی میشود. همانطور که اکنون کل ناوگان شرکت الوپیک به ناوگان ما اضافه شده و حتی کارمان را بیشتر کرده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.