دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو تولید پژو۳۰۱ ایرانی افتخارآمیز است دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو در پاسخ به انتقاد عدهای که پژو۳۰۱ تولیدی ایرانخودرو را متفاوت از نسخهای که قرار بوده در پسابرجام در کشورمان تولید شود میدانند، گفت: با افتخار اعلام میکنیم که تولید این خودرو که «ایرانیزه» شده افتخار ماست. مازیار […]
دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو
تولید پژو۳۰۱ ایرانی افتخارآمیز است
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو در پاسخ به انتقاد عدهای که پژو۳۰۱ تولیدی ایرانخودرو را متفاوت از نسخهای که قرار بوده در پسابرجام در کشورمان تولید شود میدانند، گفت: با افتخار اعلام میکنیم که تولید این خودرو که «ایرانیزه» شده افتخار ماست.
مازیار بیگلو در گفتوگو با ایرنا افزود: موتور این خودرو، موتور بهبودیافته مشهور تی.یو۵ (TU۵) است که پیش از این با موفقیت در سایر مدلهای پژوی تولیدی کشورمان بهکارگیری شده بود و رضایتمندی از این موتور وجود دارد.
وی گفت: قطعات این خودرو نیز متناسب با توان قطعهسازان کشورمان داخلیسازی شده است.
بیگلو، در عین حال از سوءتفاهم پیشآمده برای عدهای در برنامه دوشنبه گذشته (۲۴ تیر) راهاندازی خط تولید آزمایشی پژو۳۰۱ انتقاد کرد و یادآور شد: این برنامه افتتاح «خط تولید» پژو۳۰۱ بود نه افتتاح و رونمایی از این خودرو.
وی ادامه داد: بهطور معمول خط تولید خودروها بین شش تا ۹ ماه زودتر راهاندازی میشود تا قطعاتی که در آنها به خودکفایی میرسیم را به خودروهای در حال ساخت برسانیم.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعههای خودرو تأکید کرد: همه قطعهسازانی که در تولید این خودرو مشارکت دارند، با اطمینان از بازار بسیار خوب آینده آن سخن میگویند و ریسک حضور در این پروژه را با وجود بدهی ۲۲ هزار میلیارد تومانی خودروسازان به قطعهسازان پذیرفتهاند.
نخستین بار در کشور ۳۰۰ قطعهساز داخلی با استفاده از توانمندیها، دانش و تجربیات خود و بدون حضور خارجیها خودروی پژو۳۰۱ را میسازند.
بیگلو خاطرنشان کرد: ریسک اصلی برای خودروسازان و قطعهسازان، در وهله نخست نارضایتی مردم است و باید بپذیریم که دیگر بازار کششی برای خودروهای قدیمی مثل پراید یا پژو ندارد و باید جایگزین شوند.
وی تأکید کرد: هر قدر این موضوع به تأخیر بیفتد، جایگزینی خودروها سختتر خواهد بود.
این مقام صنفی افزود: فراموش نکنیم که قرار نیست همیشه ارتباطمان با جهان قطع باشد، بر این اساس باید برای روزی که گشایشهای جدیدی در روابط بینالمللمان ایجاد میشود برنامه داشته و محصولی برای رقابت داشته باشیم.
وی گفت: سایپا نیز همانند ایرانخودرو چنین پروژههایی را در برنامه دارد و به زودی از محصولات جدیدی که قرار است در این گروه ساخته شود، رونمایی خواهد شد.
بیگلو در عین حال خاطرنشان کرد: اگر زمانی محصولات داخلی باب میل مردم نباشد ممکن است اتفاقاتی نظیر راهاندازی پویش «نخریدن خودروی صفر کیلومتر» در سال۹۴ راه بیفتد، بر این اساس باید با ارائه محصولات جدید و بهروز مطابق سلیقههای مردم عمل کنیم و آماده باشیم.
پس از خروج شرکای خارجی از بازار ایران گروه صنعتی ایرانخودرو عزم خود را جزم کرد تا با تقویت زنجیره ارزش تولید، محصول پژو۳۰۱ را به صورت مستقل و بدون حضور شریک خارجی به تولید برساند.
گروه صنعتی ایرانخودرو توانست با توسعه همکاری با قطعهسازان توانمند، ارتباط با مراکز دانشبنیان و همچنین نهادها و مراکزی که با تولید قطعات با تکنولوژی بالا توانمندی حمایت از صنعت خودرو را دارند بتواند نتیجه اقتدار و مقاومت در برابر تحریمهای ظالمانه غرب را با تولید محصول جدید و بهکارگیری دانش و تخصص جوانان و متخصصان ایرانی به منصه ظهور برساند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.