جزییات معاملات فرابورس در هفته گذشته

جزییات معاملات فرابورس در هفته گذشته فرابورس ایران معاملات خود در سومین هفته از خردادماه را با دادوستد ۲ هزار و ۱۹۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۷ هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال به پایان رساند. به گزارش مناقصه‌مزایده، فرابورس ایران معاملات خود در سومین هفته از خردادماه را با دادوستد ۲ هزار و ۱۹۷ […]

جزییات معاملات فرابورس در هفته گذشته

فرابورس ایران معاملات خود در سومین هفته از خردادماه را با دادوستد ۲ هزار و ۱۹۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۷ هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال به پایان رساند.

به گزارش مناقصه‌مزایده، فرابورس ایران معاملات خود در سومین هفته از خردادماه را با دادوستد ۲ هزار و ۱۹۷ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۷ هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال به پایان رساند که این ارقام نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۴۲ و ۲۱ درصدی حجم و ارزش مبادلات حکایت می‌کند.

بازار اول فرابورس هفته گذشته روند روبه رشدی را در معاملات تجربه کرد به‌طوری که ۳۷۱ میلیون سهم به ارزش ۷۷۶ میلیارد ریال در این بازار مورد مبادله قرار گرفت که نسبت به هفته ماقبل رشد ۹۲ و ۷۷ درصدی حجم و ارزش مبادلات را نشان می‌دهد.

هفته گذشته بازار دوم نیز همسو با روند رو به رشد بازار اول، با افزایش ارزش معاملات روبه‌رو شد به‌طوری که با معامله ۳۵۹ میلیون سهم به ارزش ۲ هزار و ۷۰۳ میلیارد ریال، رشد ۱۱۵ درصدی ارزش معاملات را در مقیاس هفتگی تجربه کرد.

در بازار ابزارهای نوین مالی نیز صکوک، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق گواهی تسهیلات مسکن اگرچه با کاهش حجم و ارزش معاملات در مقایسه با هفته ماقبل روبه‌رو شدند، اما به ترتیب رشد ۳۲، ۱۳۴۷ و ۷ درصدی حجم معاملات را نسبت به مدت مشابه سال قبل در کارنامه عملکردی خود به ثبت رساندند. ضمن این‌که ارزش معاملات این ابزارهای مالی نیز با روند روبه‌رشدی در این بازه زمانی (نسبت به مدت مشابه سال ۹۴) همراه شد.

 

به هر ترتیب در آخرین روز کاری هفته شاخص کل فرابورس روی عدد ۸۰۸ واحد ایستاد که نسبت به روز انتهایی هفته ماقبل افت ۰٫۸ درصدی را نشان می‌دهد. ارزش بازار نیز در روز چهارشنبه به رقم ۹۵۲ هزار و ۶۸۲ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز مشابه در هفته ماقبل با کاهش کم‌تر از ۰٫۵ درصد روبه‌رو شد.