آمادگی برای تأمین برق پایتخت در تابستان

آمادگی برای تأمین برق پایتخت در تابستان معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از آمادگی کامل این شرکت به منظور تأمین برق پایدار شهر تهران در تابستان خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، کامبیز‌ناظریان معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران، با اشاره به پیش‌بینی افزایش دما در تابستان […]

آمادگی برای تأمین برق پایتخت در تابستان

معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از آمادگی کامل این شرکت به منظور تأمین برق پایدار شهر تهران در تابستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کامبیز‌ناظریان معاون بهره‌برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران، با اشاره به پیش‌بینی افزایش دما در تابستان جاری و همچنین همزمانی با ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: عملکرد موفق همکاران طی سال‌های گذشته در تأمین برق پایدار مشترکین به‌ویژه در فصل تابستان سطح توقع مشترکین را افزایش داده است، از این رو حفظ پایداری شبکه برق‌رسانی بیش از بیش ضروری است.

 وی با اشاره به برنامه‌های این معاونت در خصوص گذر از تابستان ۹۵ اظهار داشت: راه‌اندازی نرم‌افزار مدیریت آنلاین شبکه با هدف کنترل لحظه‌ای وضعیت شبکه برق رسانی تهران یکی از فعالیت‌های مهم صورت گرفته است.

ناظریان با اشاره به آمادگی بیش از ۲ هزار نیروی عملیاتی توزیع برق تهران بزرگ در پیک‌بار تابستان افزود: بهره‌برداری از ۱۷۰ دستگاه سکسیونر جدید به منظور بهبود قابلیت مانور شبکه، بهره‌برداری از نرم‌افزار جدید مبتنی بر وب و GIS در مدیریت اتفاقات، تعدیل بار نقاط پربار و نامتعادل شبکه شامل ۱۰۰۰ فیدر، ۹۲ ترانسفورماتور پربار و ۷۵۰ فیدر با بار متعادل و همچنین بارگیری و بازدید تمامی پست‌‌‌ها شامل ۱۸ هزار دستگاه تراسفورماتور و اجرای مانورهای آمادگی مقابله با بحران از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اهمیت اجرای طرح‌های پیک‌سایی در توزیع برق تهران؛ تصریح کرد: درحال حاضر طرحی با بیش از ۲۲۰ مگاوات کاهش پیک درسطح شهر تهران در حال اجرامی باشد و جایگزینی حدود ۷۰ کیلومتر از شبکه کابلی فرسوده در هردو بخش فشار متوسط و فشار ضعیف و همچنین تحویل و نصب ۶۲۰۰ دستگاه خازن ۱۲٫۵ کیلووار هوایی به ظرفیت تقریبی ۸۰ مگاوار از برنامه‌های اجراشده در زمینه کاهش پیک است.

 

به گفته وی راه‌اندازی نرم‌افزار جامع بهره‌برداری، ارتقای پاسخگویی سیستماتیک به تماس‌های مشترکین از طریق افزایش خط RIR و ارتقای سیستم خودکار پاسخگویی ۲۴۰ کاناله، افزایش توان پاسخگویی «سامانه فوریت‌های برق» (۱۲۱) و همچنین کنترل مستمر فیدرهای فشارضعیف پربار، شناسایی فیدرهای پرعارضه تکراری به منظور تعدیل و تقلیل بار و بهینه‌سازی شبکه‌های فرسوده از جمله برنامه‌های گذر از تابستان از سوی امور هماهنگی فوریت‌های برق معاونت بهره‌برداری است.