برگزاری مناقصه پروژه‌های گازرسانی به ۳۴ روستا

مدیرعامل شرکت گاز کردستان مطرح کرد   مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به برخورداری ۹۹۷ روستا معادل ۷۴ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی گفت: عملیات گازرسانی به ۶۵ روستای دیگر با اعتباری افزون بر ۳۷۵ میلیارد ریال در حال اجراست. سید امیر رضوی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اکنون گازرسانی به […]

مدیرعامل شرکت گاز کردستان مطرح کرد

 

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با اشاره به برخورداری ۹۹۷ روستا معادل ۷۴ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی گفت: عملیات گازرسانی به ۶۵ روستای دیگر با اعتباری افزون بر ۳۷۵ میلیارد ریال در حال اجراست.

سید امیر رضوی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اکنون گازرسانی به ۶ روستای شهرستان کامیاران، ۱۷ روستای سنندج، ۱۴ روستای سقز، دو روستای شهر سروآباد، ۴ روستای دیواندره، ۱۱روستای بیجار و ۱۱ روستای شهرستان بانه در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: گازرسانی به ۳۴ روستای دیگر استان در مرحله برگزاری مناقصه قرار دارند که بعد از تشریفات قانونی، عملیات اجرایی آن‌‌ها شروع می‌شود.

از جمعیت یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفری استان کردستان حدود ۵۸۰ هزار نفر در هزار و ۷۰۳روستا سکونت دارند.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در ادامه سخنان خود همچنین به برخورداری صددرصد جمعیت شهری استان از نعمت گاز طبیعی اشاره کرد و گفت: از مجموع ۲۹ شهر استان اکنون ساکنان ۲۸ شهر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

 

رضوی با بیان این‌که این شرکت عملکرد مطلوبی در زمینه گازرسانی به شهر‌‌ها داشته است، افزود: اکنون تمام شهرهای استان کردستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و تنها شهر چناره مریوان گازرسانی نشده که به علت این‌که مخزن سد گاران که در نزدیکی روستا است در حال ساخت قرار داشته و این شهر در حال جابه‌جایی و تغییر مکان است امکان گازرسانی به آن امکان پذیر نیست.