نظارت بیشتر پلیس بر جاده‌ها با استفاده از سیستم هشدار‌ جاده‌ای

با افتتاح استودیو پلیس پایتخت ممکن شد نظارت بیشتر پلیس بر جاده‌ها با استفاده از سیستم هشدار‌ جاده‌ای گروه خودرو- استودیو پلیس پایتخت چهارشنبه(گذشته) با حضور جمعی از مسؤولان انتظامی و رئیس شورای شهر تهران افتتاح شد. رئیس پلیس راهور ناجا در این مراسم با بیان اینکه سامانه هوشمند هشدار جاده‌ای (آردی‌اس) به رانندگانی که […]

با افتتاح استودیو پلیس پایتخت ممکن شد

نظارت بیشتر پلیس بر جاده‌ها با استفاده از سیستم هشدار‌ جاده‌ای

گروه خودرو- استودیو پلیس پایتخت چهارشنبه(گذشته) با حضور جمعی از مسؤولان انتظامی و رئیس شورای شهر تهران افتتاح شد.

رئیس پلیس راهور ناجا در این مراسم با بیان اینکه سامانه هوشمند هشدار جاده‌ای (آردی‌اس) به رانندگانی که در حال رانندگی به رادیو خودرو خود گوش می‌کنند سرعت غیرمجاز را هشدار می‌دهد. گفت: در تلاش هستیم تا حوزه (آردی‌اس) هشدار‌ جاده‌ای را با کمک صدا‌وسیما نهادینه ‌کنیم، تا با کمک این سیستم نظارت بیشتری بر جاده‌ها داشته باشیم که در این زمینه تفاهم‌نامه‌هایی با ۱۰ کلانشهر کشور منعقد خواهیم کرد.

سردار سیدکمال هادیانفر با اشاره به اینکه تصادفات رانندگی زیبنده کشور ما نیست و دو حوزه انضباط ترافیکی و تصادفات از دغدغه‌های مهم پلیس راهور است، اظهار داشت: ۱۷ هزار نفر در سال گذشته جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست داده و ۳۶۵ هزار نفر نیز معلول شده‌اند و این عدد مورد قبول نیست.

وی با بیان اینکه آمار کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای از سال ۸۵ تا سال ۹۶ بیش از ۲۸ هزار نفر در سال بود اما اکنون به ۱۷ هزار نفر کاهش یافته است، افزود: عدد ۱۷ هزار جانباخته در تصادفات رانندگی بسیار زیاد است باید تلاش کنیم که کمتر شود.

فرمانده پلیس راهور کل کشور با بیان اینکه گذشته از ۳۳ دستگاه اجرایی که در کشور نقش جدی در این حوزه دارند، بیان داشت: باید همه ارگان‌‌ها مأموریت خود را به نحو احسن انجام دهند و آحاد جامعه نیز نقش جدی دارد.

وی گفت: امروزه ۲۷ درصد از جانباختگان تصادفات رانندگی عابرین‌پیاده و هشت درصد کودکان هستند.

هادیانفر با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مقام‌معظم‌رهبری همین مسأله تصادفات است، اظهار داشت: در سه ماهه اخیر امسال بیش از یک‌هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۳هزار نفر نیز معلول شدند.

همچنین سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور پایتخت در حاشیه افتتاحیه استودیو پلیس پایتخت، گفت: شهر تهران با بیش از ۱۲ میلیون جمعیت ساکن و شناور کلانشهری بی‌بدیل در کشور است.

وی افزود: برای ساخت این‌مجموعه مطالعات تطبیقی پلیس‌های مختلف جهان استفاده شده است.

مهماندار تصریح کرد: براساس آخرین فناوری‌های روز جهان این استودیو تجهیز شد.

وی ادامه داد: سال گذشته کار سازه‌ای این استودیو در مساحت ۱۱۶ مترمربع ایجاد شد.