شرکت‌های کرمانی از تسهیلات خودروسازی ملی محروم مانده‌اند

شرکت‌های کرمانی از تسهیلات خودروسازی ملی محروم مانده‌اند به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، چهارهزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو قرار گرفته که شرکت‌های کرمانی از دریافت این تسهیلات ملی محروم مانده‌اند. به گزارش ایرنا، محمدصادق بصیری افزود: این محرومیت معیشت ۱۱ هزار کارگر خودرو‌سازی شهرستان […]

شرکت‌های کرمانی از تسهیلات خودروسازی ملی محروم مانده‌اند

به گفته معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، چهارهزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی در اختیار شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو قرار گرفته که شرکت‌های کرمانی از دریافت این تسهیلات ملی محروم مانده‌اند.

به گزارش ایرنا، محمدصادق بصیری افزود: این محرومیت معیشت ۱۱ هزار کارگر خودرو‌سازی شهرستان بم را در معرض تهدید بیکاری قرارداده و به علت مشکلات مالی و نداشتن نقدینگی این شرکت‌ها دچار چالش‌هایی شده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: فقدان پرداخت این تسهیلات از طرفی موجب شده که آمار تولید ماهانه خودروسازان در ارگ جدید (بم کرمان) به صورت سالانه کاهش یابد و از دیگر سو با تعدیل ۱۴ درصدی و افت نیروی انسانی در شرکت‌های خودروسازی بم مواجه شده‌ایم.

بصیری با تأکید بر اینکه بدون ایفای نقش کارگاه‌های تولیدی نمی‌توانیم در برقراری امنیت شرق کشور توفیقی داشته باشیم، اظهار داشت: تفاوت نرخ ارز نیز برای برخی کارگاه‌ها و خودروسازان چالش‌هایی ایجاد کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: راه‌اندازی واحدهای نیمه‌فعال و افزایش ظرفیت واحدهای فعال، راه‌اندازی واحدهای جدید متناسب با ظرفیت‌های استان، توجه به نظرات کارشناسی، تسلط به قوانین و استفاده از آن در راستای رونق تولید، صدور سریع مجوز‌ها از پنجره واحد سرمایه‌گذاری و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان برنامه‌های استان کرمان برای رونق تولید است.

وی بیان کرد: از مهرماه سال۹۷ تا تیرماه سال ۹۸ تعداد ۳۰ نامه از استانداری کرمان به مقامات کشوری ارسال شده و اتفاق امیدوارکننده‌ای از سوی مسؤولان کشوری نیفتاده است و این در حالی است که برخی از این نامه‌ها مصوب شورای تأمین استان هستند.

بصیری افزود: از وزارت صنعت،‌معدن‌وتجارت و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای‌اسلامی می‌خواهیم چتر حمایتی خود را بر بنگاه‌های تولیدی کرمان حفظ کند که بتوانیم در حوزه امنیتی و تولید وظایف خود را به صورت مطلوب انجام دهیم.