نیاز تهران به راهاندازی ۶ خط جدید مترو مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: براساس طرح جامع حملونقل ریلی، شهر تهران نیاز به راهاندازی شش خط جدید مترو دارد. به گزارش مناقصهمزایده، علی امام در مورد خطوط ریلی پایتخت اظهارداشت: در طرح جامع حملونقل ریلی شهر تهران در سال ۸۷، هشت خط […]
نیاز تهران به راهاندازی ۶ خط جدید مترو
مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: براساس طرح جامع حملونقل ریلی، شهر تهران نیاز به راهاندازی شش خط جدید مترو دارد. به گزارش مناقصهمزایده، علی امام در مورد خطوط ریلی پایتخت اظهارداشت: در طرح جامع حملونقل ریلی شهر تهران در سال ۸۷، هشت خط داخل شهری و چهار خط اکسپرس برای پایتخت در نظر گرفته شده بود ولی در تصویب طرح توسط دولت در سال ۸۷، فقط هفت خط تصویب، خطوط اکسپرس حذف و مابقی خطوط هم به منوریل تغییر یافت. وی گفت: خطوط اکسپرس، خطوطی هستند که زیر سایر خطوط مترو حرکت کرده و فواصل ایستگاههای آنها بیشتر از خطوط معمول بوده و با همه خطوط داخل شهر ارتباط و تبادل و در امتداد خطوط اقمای خواهند بود. مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) با اشاره به اینکه در حالحاضر متروی تهران؛ شش خط درونشهری و دو خط اقماری کرج و فرودگاه امامخمینی(ره) تا شهر جدید پرند دارد، بیان داشت: در بازنگری طرح جامع که با مشارکت مشاوران با تجربه داخلی و خارجی تهیه شده؛ ۱۱ خط عادی و دو خط اکسپرس برای تهران در نظر گرفته شده است. امام با تأکید بر اینکه بنابر مصوبات بالادستی؛ ۷۵ درصد حملونقل داخل شهر باید توسط حملونقل عمومی انجام شود، گفت: در این میان ۳۰ درصد حملونقل در داخل شهر به عهده مترو است که در حالحاضر با جابهجایی روزانه دو میلیون مسافر، ۱۳درصد آن محقق شده است. وی با اشاره به اینکه براساس طرح جامع حملونقل ریلی و برنامه دوم توسعه شهر تهران باید امروز شاهد جابهجایی روزانه حداقل پنج میلیون مسافر از طریق مترو میبودیم، ادامه داد: متأسفانه به دلیل کمبود بودجه، کامل نشدن زیرساختهای مورد نیاز خطوط مصوب، همچنین به دلیل عدم تصویب خطوط جدید و کاهش نیافتن سرفاصله حرکت قطارها؛ این امر محقق نشده است، اما امیدواریم با توجه به تکمیل خطوط ۶ و ۷ و ساخت شش خط دیگر پیشبینی شده تا سال ۱۴۲۰ با توجه به رشد جمعیت تعداد سفرهای مترو روزانه به حدود ۱۰ میلیون سفر برسد. مدیرعامل شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: البته باید در نظر داشت که در برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران که در سال گذشته به تصویب رسید، مترو مکلف شده است تا سهم خود را از سفرهای درونشهری به ۲۰ درصد برساند که این امر مستلزم تلاش بسیار ویژه و تمرکز خاص و دوچندان مدیریت شهری بر روی توسعه مترو است. امام با اشاره به اینکه در حالحاضر منتظر نظر و تصویب شورایعالی هماهنگی ترافیک کشور درخصوص بازنگری طرح جامع حملونقل ریلی شهر تهران هستیم، گفت: در سال ۱۳۹۵ قراردادی با مشاوران ذی صلاح بسته شد تا این طرح جامع، موردبازنگری قرار گیرد، چرا که با توجه به تغییراتی که در وضعیت ترافیک و جمعیت شهر تهران اتفاق افتاده بود این بازنگری ضروری بود. وی ادامه داد: خوشبختانه این بازنگری چندماه پیش به پایان رسید و برای بررسی به شورایعالی هماهنگی ترافیک کشور فرستاده شده است تا بعد از تأیید و تصویب در برنامه کار شرکت راهآهن شهری تهران و حومه (مترو) قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه پس از تصویب این طرح در شورایعالی ترافیک و تأمین بودجه؛ طراحی خطوط و اقدامات اجرایی را براساس اولویتبندی شاهد خواهیم بود، گفت: سیاستگذاری مدیریت جدید در مترو، ساخت خطوط براساس افتتاح قطعهای است و نه بهرهبرداری یکباره کل خط، چرا که امکان بهرهبرداری و استفاده سریعتر، بیشتر و ایمنتری را برای شهروندان فراهم میکند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.