ترامپ، اپل را نقره‌داغ کرد !

بلومبرگ ترامپ، اپل را نقره‌داغ کرد ! دونالدترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده که پیش از این وعده‌هایی درخصوص کاهش تعرفه‌های مالیاتی برای اپل مطرح کرده بود، اکنون اعلام کرده که خبری از این کاهش تعرفه‌ها نخواهد بود. به گزارش انتخاب به نقل از بلومبرگ، مدتی پیش شرکت اپل درخواستی را به رئیس‌جمهور ایالات متحده ارائه کرد […]

بلومبرگ

ترامپ، اپل را نقره‌داغ کرد !

دونالدترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده که پیش از این وعده‌هایی درخصوص کاهش تعرفه‌های مالیاتی برای اپل مطرح کرده بود، اکنون اعلام کرده که خبری از این کاهش تعرفه‌ها نخواهد بود.

به گزارش انتخاب به نقل از بلومبرگ، مدتی پیش شرکت اپل درخواستی را به رئیس‌جمهور ایالات متحده ارائه کرد و براساس آن سعی داشت تا از حجم تعرفه‌های وارداتی که برای قطعات مک‌پرو معین می‌شود بکاهد، اما در شرایطی که ابتدا پیش‌بینی می‌شد این اتفاق رخ دهد، اکنون به نظر می‌رسد این ادعا تأیید نشده و خبری از معافیت‌های وارداتی نیست.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده در توئیتری گفت که او موافق لغو تعرفه‌های جدید مک‌بوک اپل نیست و این شرکت را از تعرفه‌های واردات از چین معاف نخواهد کرد. در این توئیتر صراحتاً تأکید شده که؛ «اپل برای بخش‌های خاصی از مک‌بوک‌پرو که در چین ساخته شده است، تخفیف دریافت نمی‌کند. آنها را در ایالات متحده آمریکا بسازید، بدون تعرفه! »

اوایل هفته گذشته در خبرهایی اعلام شد که اپل از دولت ترامپ خواسته است تا بخش‌های جدید مک‌بوک‌پرو خود را از تعرفه‌های کالاهای وارد شده از چین خارج کند. براساس این خبر‌ها اپل قصد داشت بخش‌هایی مثل قاب فولادی ضدزنگ مک‌پرو، کابل‌های داخلی و مدار، منبع تغذیه و دیگر موارد را از تعرفه‌ها معاف کند. اما این اتفاق رخ نداده است.

جالب است که دونالدترامپ توئیت مذکور را در شرایطی منتشر کرده که در نظر دارد به زودی با مقامات ارشد چین درخصوص اختلافات داخلی و تجاری مذاکره کند. اما به نظر می‌رسد همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد مسیر این توافق و حل‌اختلاف بسیار طولانی خواهد بود.