برند‌هایی که خودرو‌های برقی و هیبریدی تولید می‌کنند

برند‌هایی که خودرو‌های برقی و هیبریدی تولید می‌کنند بسیاری از شرکت‌های خودروسازی برتر در جهان در سال‌های اخیر با توجه به افزایش محبوبیت وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط‌زیست به تولید خودروهای برقی و هیبریدی اقدام کرده‌اند. براساس گزارش وب‌سایت beatnickreport، از جمله برند و شرکت‌های خودروسازی برتر در جهان که در سال‌های اخیر از […]

برند‌هایی که خودرو‌های برقی و هیبریدی تولید می‌کنند

بسیاری از شرکت‌های خودروسازی برتر در جهان در سال‌های اخیر با توجه به افزایش محبوبیت وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط‌زیست به تولید خودروهای برقی و هیبریدی اقدام کرده‌اند.

براساس گزارش وب‌سایت beatnickreport، از جمله برند و شرکت‌های خودروسازی برتر در جهان که در سال‌های اخیر از برنامه‌های خود برای معرفی، رونمایی و عرضه خودروهای برقی و هیبریدی که جزء وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط‌زیست به شمار می‌روند، پرده‌برداری کرده و اقدام به توسعه و ارائه خودروهای برقی و هیبریدی در بازارهای جهانی کرده‌اند، می‌توان به خودروسازان زیر اشاره کرد:

ولوو

ولوو یک شرکت خودروسازی سوئدی است که از پیشگامان صنعت خودرو در جهان به شمار می‌رود و همواره در توسعه و تولید وسایل نقلیه باکیفیت و درجه بالا، لوکس و قدرتمند، عملکرد موفقیت‌آمیزی را برای خود به ثبت رسانده است. از جمله خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی که ولو تاکنون تولید و عرضه کرده است، می‌توان به مدل‌های XC۹۰ T۸ Twin Engine، V۹۰ T۸ Twin Engine، S۹۰ T۸ Twin Engine XC۶۰ T۸ Twin Engine، V۶۰ T۸ Twin Engine، S۶۰ T۸ Twin Engine، XC۴۰ T۵ Twin Engine اشاره کرد.

فولکس واگن

فولکس واگن یک شرکت خودروسازی آلمانی است که سال‌هاست بیشترین سهم در بازار فروش خودروی اروپا را به خود اختصاص داده است و یکی از بزرگ‌ترین و فعال‌‌ترین خودروسازان جهان به شمار می‌رود. از مهم‌ترین مدل‌های تولید شده پاک و دوستدار محیط‌زیست توسط فولکس‌واگن می‌توان به فولکس‌واگن ‌ای‌گلف اشاره کرد.

تویوتا

تویوتا نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان ژاپنی در جهان که سهم قابل‌توجهی از بازارهای جهانی فروش خودرو را همواره به خود اختصاص داده است، در سال‌های اخیر به توسعه و تولید خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی متعددی اقدام کرده است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به تویوتا میرای و راو۴ برقی اشاره کرد.

تسلاموتورز

تسلاموتورز، یک شرکت بزرگ نوظهور آمریکایی است که در سال‌های اخیر در صنعت خودرو و هوافضا فعالیت‌های گسترده و چشمگیری داشته و به عنوان خودروساز پیشگام تولیدکننده خودروهای برقی لوکس و پرقدرت در جهان شناخته شده است. مدل‌های محبوب و پرفروش تسلا که همگی برقی هستند، تسلا مدل۳، مدل اس و مدل ایکس هستند که در بازار کشورهایی نظیر ایالات متحده آمریکا، چین و برخی دیگر از کشورهای اروپایی حضور دارند.

بی.‌ام.و

از خودروهای برقی این شرکت پرآوازه آلمانی می‌توان به بی.‌ام.و آی۳ و آی۸، e ۵۳۰ و ۷۴۵e اشاره کرد.

پورشه

سری خودروهای برقی پورشه، mission E نام دارد که قرار است با حفظ طراحی و شکل ظاهری مدل‌های بنزینی قبلی توسعه داده و عرضه شود.

نیسان

محبوب‌‌ترین و پرفروش‌‌ترین خودروی تولید شده از سوی شرکت نیسان موتورز، نیسان لیف است که در سال گذشته موفق شد با عبور از مرز فروش ۳۰۰ هزار دستگاه خودروی تمام برقی در جهان تا ژانویه ۲۰۱۸ میلادی، رتبه نخست پرفروش‌‌ترین خودروی تمام الکتریکی در جهان را به خود اختصاص دهد و از رقبای خود سبقت بگیرد.

میتسوبیشی

یکی از مهم‌ترین خودروهای پاک عرضه شده توسط میتسوبیشی، خودروی شاسی بلند میتسوبیشی اوتلندر است که در چند سال اخیر توانسته در کشورهای مختلف دنیا به‌خصوص کشورهای اروپایی، طرفداران زیادی به‌دست آورد.

کیاموتورز

کیاموتورز نیز به عنوان یکی از شرکت‌های خودروسازی کره‌ای در سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای در جهت توسعه و تولید خودروهای برقی و پاک انجام داده است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به e-Niro و کیا سول اشاره کرد.

هیوندای موتورز

از خودروهای برقی هیوندای موتورز که تاکنون به مرحله تولید نهایی رسیده است، می‌توان از هیوندای کونا، آیونیک و نکسو نام برد.

هوندا

هوندا به عنوان یک شرکت خودروسازی ژاپنی نیز به تولید خودروهای پاک و دوستدار محیط‌زیست همچون هوندا اف‌سی‌ایکس کلاریتی، هوندا فیت و هوندا کلاریتی روی آورده و اقدام کرده است.

شورولت

شورولت بولت و Chevy Spark EV نیز از جمله خودروهای برقی ساخت شرکت آمریکایی جنرال موتورز است که طرفداران زیادی در ایالات متحده و برخی دیگر از بازارهای جهان پیدا کرده است.

آئودی

ای‌ترون عنوان خودروی برقی، پاک و دوستدار محیط‌زیست شرکت آئودی، یکی از بزرگ‌ترین زیرمجموعه‌های فولکس واگن به شمار می‌رود.

بی‌وای‌دی (BYD)

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید عنوان بزرگ‌ترین سازنده و دارنده بیشترین سهم از فروش خودروهای برقی و الکتریکی در جهان، نه به شرکت‌های بزرگ خودروسازی در آمریکا و اروپا بلکه به یک شرکت چینی تحت عنوان BYD تعلق دارد.