بانک‌ها؛ معضل جدی قراردادهای خارجی

بانک‌ها؛ معضل جدی قراردادهای خارجی مدیرعامل پویش پژوهان صنعت بر این باور است مشکل اصلی در پسابرجام یعنی بانک‌ها؛ حل نشده است و همین امر منجر شده تا تفاهم‌نامه‌هایی که در حوزه حمل‌ونقل ریلی بسته می‌شود، تا این لحظه به قرارداد منتهی نشود. محمدحسین پیروزی در گفت‌وگو با تین‌نیوز، در پاسخ به این سؤال که […]

بانک‌ها؛ معضل جدی قراردادهای خارجی

مدیرعامل پویش پژوهان صنعت بر این باور است مشکل اصلی در پسابرجام یعنی بانک‌ها؛ حل نشده است و همین امر منجر شده تا تفاهم‌نامه‌هایی که در حوزه حمل‌ونقل ریلی بسته می‌شود، تا این لحظه به قرارداد منتهی نشود.

محمدحسین پیروزی در گفت‌وگو با تین‌نیوز، در پاسخ به این سؤال که ‌در پسابرجام تفاهنامه‌های بسیاری در حوزه ریلی بسته شده ولی چرا این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد منتهی نمی‌شود، گفت: مشکل اصلی این موضوع مانع بزرگی به نام بانک‌هاست.

طبق گفته وی؛ با توجه به این‌که بستر اصلی قرارداد تأمین مالی‌ و نقل‌ و انتقال پول است اما متأسفانه در پسابرجام مشکل اصلی یعنی «بانک‌ها» حل نشده است لذا این موضوع سد راهی شده تا نتوانیم با کشور‌ها و کمپانی‌های بزرگ جهان قرارداد ببندیم.

وی با بیان این‌که شرکت‌های داخلی امیدوارند مشکل بانکی حل شود، گفت: برخی از بانک‌های کشورهایی که تاکنون با آن‌‌ها معاملات تجاری نداشته‌ایم یا این‌که بسیار محدود بوده در این زمینه اقداماتی صورت داده‌اند اما لازم است مشکل بانک‌های کشورهای بزرگ جهان حل شود تا در زمینه عقد قرارداد مشکلی رخ ندهد.

پیروزی خاطرنشان‌ کرد: شرکت‌های داخلی قبل از برجام حتی نمی‌توانستند با کمپانی‌های مطرح جهانی صحبت کنند و حتی رغبت مذاکره با شرکت‌های داخلی را نداشتند و در آن دوران حتی توان تأمین کوچک‌‌ترین قطعه را نداشتیم.

وی تصریح‌ کرد: اما اکنون موضوع کاملاً متفاوت شده حتی در حال مذاکره برای گرفتن نمایندگی در ایران هستیم.

 

پیروزی یادآور ‌شد: راه‌آهن محور اصلی توسعه کشورهاست و باید تمام مسؤولان به این نتیجه برسند و به این صنعت بها بدهند.