کاهش قیمت موبایل؛ شاید هفته آینده ؟!

کاهش قیمت موبایل؛ شاید هفته آینده ؟! رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری تهران گفت: با ثبت سفارش ۷۰ شرکت واردکننده موبایل و به دنبال کاهش نرخ ارز، ظرف هفته‌های آینده شاهد کاهش قیمت این کالا در بازار خواهیم بود. به گزارش تسنیم، ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری، تلفن همراه و […]

کاهش قیمت موبایل؛ شاید هفته آینده ؟!

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی و تصویری تهران گفت: با ثبت سفارش ۷۰ شرکت واردکننده موبایل و به دنبال کاهش نرخ ارز، ظرف هفته‌های آینده شاهد کاهش قیمت این کالا در بازار خواهیم بود.

به گزارش تسنیم، ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران گفت: ثبت سفارش بر مبنای کاهش نرخ ارز صورت گرفته است و با ورود موبایل‌های ثبت شده به بازار باید شاهد کاهش نرخ آن باشیم که در صورت تخلف و عملکرد خارج ار رویه با اخذ دستور قضایی تدابیر لازم اندیشیده خواهد شد.

وی ادامه داد: در بازار راکد حال‌حاضر حدود ۶۰۰هزار گوشی تلفن همراه مورد نیاز است که شرکت‌های واردکننده با تزریق قطره‌چکانی سعی بر افزایش قیمت‌ها و سودجویی از شرایط را دارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم صوتی، تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران یکی از راهکارهای کنترل بازار و قیمت‌ها را ارائه مجوز واردات به واحد‌های صنفی دارای پروانه دانست و خاطر نشان کرد: در صورت واردات کالا توسط واحد‌های صنفی پروانه‌دار و پرداخت عوارض و کمرگی، ضمن بهره‌مندی دولت از این هزینه‌ها ما شاهد کاهش قیمت‌های گوشی و سود مصرف‌کنندگان خواهیم بود.

وی دلیل اصلی گران بودن گوشی‌‌ها در بازار را گران‌فروشی شرکت‌های واردکننده دانست.

ابراهیم درستی ضمن تأکید بر نظارت بیشتر سازمان حمایت‌کننده از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان و نیز سازمان تعزیرات حکومتی بر عملکرد واردکنندگان گفت: این سازمان‌ها نیازی بر دریافت شکایت مردمی ندارند و با رصد انبارهای احتکار شده واردکنندگان، می‌توانند اعمال قانون نمایند.