نرخ ویزیت پزشکان برای سال ۹۵ اعلام شد

نرخ ویزیت پزشکان برای سال ۹۵ اعلام شد معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی گفت: دبیرخانه شورای عالی بیمه تعرفه‌های درمانی سال ۹۵ را امروز ابلاغ کرد. محمد جهانگیری در گفت‌وگو با فارس ‌گفت: روز شنبه از سوی معاون اول رییس‌جمهور تعرفه‌های درمانی سال ۹۵ ابلاغ شد و دیروز دبیرخانه شورای عالی بیمه آن را […]

نرخ ویزیت پزشکان برای سال ۹۵ اعلام شد

معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی گفت: دبیرخانه شورای عالی بیمه تعرفه‌های درمانی سال ۹۵ را امروز ابلاغ کرد.

محمد جهانگیری در گفت‌وگو با فارس ‌گفت: روز شنبه از سوی معاون اول رییس‌جمهور تعرفه‌های درمانی سال ۹۵ ابلاغ شد و دیروز دبیرخانه شورای عالی بیمه آن را برای اجرا ابلاغ کرده است. البته تعرفه‌ها برای مؤسسات بیمه از ۱/۱/۹۵ لازم‌الاجراست و از این تاریخ باید به پزشکان و مؤسسات پرداختی داشته باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس نرخ ویزیت در بخش دولتی و خصوصی ۱۵ درصد رشد کرده است به‌طوری که ویزیت پزشک عمومی از ۱۹ به ۲۲ هزار تومان افزایش یافته است.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی گفت: ویزیت پزشک متخصص از ۳۰ به ۳۴۵۰۰ هزار تومان و ویزیت فوق‌تخصص از ۳۸ به ۴۳ هزار تومان افزایش یافته است.

جهانگیری تصریح کرد: هزینه هتلینگ در بخش دولتی ۲۳ درصد و در بخش خصوصی ۱۶ درصد رشد کرده است به این ترتیب در بخش دولتی از ۱۰۸ به ۱۳۳ هزار تومان و در بخش خصوصی از ۳۱۰ به ۳۶۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی گفت: هزینه حق‌العمل‌‌ها که با ضریب K محاسبه می‌شود، در بخش خصوصی و دولتی ۵ درصد رشد کرده است به‌طوری‌که در بخش خصوصی از ۳۸ به ۴۰ هزار تومان و در بخش دولتی از ۸۸۰۰ به ۹۲۴۰ تومان افزایش یافته است.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی نظام پزشکی گفت: ‌خدمات پاراکلینیک نیز با توجه به نرخ تورم در بخش خصوصی ۱۲ درصد رشد کرده است تمام این نرخ‌های اعلام شده در بخش سرپایی و بستری که به تصویب رسیده و فقط نرخ هتلینگ و ویزیت در اولویت افزایش مناسبی قرار گرفته است.

 

جهانگیری در پاسخ به این‌که برخی از پزشکان از ابتدای فروردین نرخ ویزیت را افزایش داده‌اند، گفت: اکنون باید دریافتی براساس این قانون باشد اگر پزشکی بالاتر گرفته باید تعدیل کند و آ‌ن‌هایی که قانون را رعایت کرده و اخلاق‌مدار بودند باید از این پس این نرخ‌‌ها را رعایت کنند چون این قانون است.